Gradnja in obnova > Energijski viri
Visokotemperaturni kotel - Nastavitev ogrevalnega načina

Ocena teme:
  • Glasov: 0 - Povprečje: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Visokotemperaturni kotel - Nastavitev ogrevalnega načina
#1
Pozdravljeni,
 
Sem nov tukaj in se opravičujem, če je kakšno od vprašanj že bilo zastavljeno in predebatirano. Nekaj tem sem že prebral veliko jih bom še moral a bo verjetno prej konec zime in kurilne sezone, preden bom uspel prebrati »vse« zato bi bil zelo hvaležen za kakršno koli pomoč, glede nastavitev ogrevalnega sistema, da bo ta deloval čim dlje in porabil čim manj kurilnega olja…
Najprej bom opisal stanovanje in ogrevalni sistem. Stanovanje je vmesno stanovanje v vrstni hiši starejše gradnje(cca. 1980) z slabo izolacijo v 3 etažah(pritličje, 1. nadstropje in mansarda).
Kurilna naprava je star oljni kotel HITOP manjših dimenzij, ki pozimi ogreva tudi sanitarno vodo - »Samodejno« kroženje tople vode brez črpalke preko pretočnega bojlerja, ki je nad pečjo. Kotel je zelo slabo izoliran.
Po stanovanju so nameščeni radiatorji in večina njih ima termostatske ventile.
Gorilec je Nehs HV/10.1 12-40kW z šobo 0.50 Steinen 60°ST. Kontrola gorilnika je nastavljiva, glede na temperaturo vode v kotlu z možnostjo nastavitve histereze. Trenutno je nastavljena histereza 8,5°C in temperatura 63,5°C. torej ko pade temperatura vode v kotlu na 55°C se gorilec vklopi in segreva do 72°C.
Na peči je zmontiran tudi starejši 4 potni mešalni ventil, ki je nastavljen na 6.
Črpalka za ogrevalni sistem je Wilo Stratos PICO 25/1-6(4132463), ki je nastavljena na 5,0m(Delivery head) in PV(Variable differential pressure), »Dynamic Adapt« in »Setback operation« sta izklopljena.
Črpalka se vklaplja glede na nastavljeno temperaturo v prostorih. Ko temperatura v nekem prostoru pade pod nastavljeno temperaturo se vklopi obtočna črpalka. Npr. če je v prostoru nastavljena temperatura 21°C in temp. prostora pade na 20,5°C se vklopi črpalka in ostane vklopljena dokler v prostoru ne doseže temp. 21°C nato se izklopi(Po predpostavki, da noben drug prostor ne potrebuje ogrevanja).
Gorilnik je v zadnjem tednu gorel cca. 2-3,5h na dan(odvisno od dneva):

[Slika: attachment.php?aid=36016]
[Slika: attachment.php?aid=36018]
Približna poraba kurilnega olja(Stanje v cisterni):
[Slika: attachment.php?aid=36020]
Obtočna črpalka se je vklapljala po potrebi:
[Slika: attachment.php?aid=36017]
 
Sedaj pa vprašanja ?
1.) Ali je temperaturno območje vklopa/izklopa gorilca, ki je nastavljeno sedaj 55°C – 72°C ok ali bi ga bilo potrebno prilagoditi na kaj bolj primernega(Optimalnega)? V kolikor ni vklopljena obtočna črpalka se kotel sam ohladi v cca. 70-90minutah(Od izklopa, do ponovnega vklopa gorilnika), da doseže temperaturo ogreva cca. 6-7 minut. Če je bil ta temperaturni razpon manjši(Če se prav spomnim 55-65°C) se je gorilnik vklapljal bolj pogosto in ogreval cca. 5-6 minut.
2.) Nad mešalnim ventilom je temperaturni senzor, ki je večino časa na cca. 38-40°C. Cev je pri senzorju na otip hladnejša, kot tista, ki gre od ventila v kotel(povratek). Če je potreba po ogrevanju(črpalka vklopljena in radiatorji odprti in vroči, se ta temperatura dvigne na cca. 50-60°C, bi me moralo kaj skrbeti zaradi kondenziranja v kotlu?
3.) Ali bi bilo tistih nekaj ur, ko ni potrebe po ogrevanju(črpalka izklopljena) bolje da se izklopi tudi gorilnik(Ki se v tistem času vklopi cca. 5-6x da vzdržuje temperaturo vode v kotlu) in se pusti, da se voda v kotlu ohladi? Ali je bolje da ostane vklopljen in se pač vklaplja, ko temp. vode pade(Manj hladnih zagonov)?
[Slika: attachment.php?aid=36019]

Za odgovore se v naprej zahvaljujem.


Priložene datoteke Predogledne slike
                   
#2
Mislim da kaj dosti zgolj z nastavitvami ne boš dosegel.
Kotel brez slike/linka ne vem kak je. Predvidevam da je kombiniran, torej po domače na drva, a ima prigrajen oljni gorilec? Nazivna moč kotla?
Če je zaprt s pločevinastimi zaplatami, ki držijo kameno volno, lahko enostavno (a grdo) izboljšaš izolacijo s prelepljenjem spojev, da zrak vzgonsko ne kroži čez luknje mimo pločevine kotla. Lahko pa tudi delno razstaviš plašč in dodaš izolacijo (napolniš praznine).
Glede gorilca manjka še podatek o nastavljenem tlaku olja, oz. nastavljeni moči (definirano s šobo, tlakom in ne/obstojem predgretja), ki naj bi bila blizu moči kotla. Ima predgretje? Če ima, krajšanje časa delovanja ni produktivno, ker rabi nekaj časa da se izgorevanje stabilizira. Ima loputo, ki se zapre med nedelovanjem in prepreči kroženje zraka skozi peč v dimnik? Če ima so izgube manjše (kar je +) a se dimnik (predvidevam schiedel ali celo klasični) ne suši (-).
Pod 50°C vklopne se začne dogajat kondenzacija, dolgoročno ne koristi kotlu.
Omenjaš cirkulacijo TSV: to je dejansko en večjih porabnikov. Na letnem nivoju ti komot odnese 200-300 litrov olja, če ga zapreš pa pač trpi komfort, ni takoj tople vode ko odpreš pipo.

Lahko torej zapreš cirkulacijo, vklopno temp. še spustiš za par stopinj, doizoliraš kotel in cevi v kurilnici, preveriš da je moč gorilca nastavljena na moč kotla, poskusiš mešalni v. nekoliko bolj odpret, potem se pa praktično konča.
Če recimo zdaj pokuriš 1800 litrov na sezono bi z vsem navedenim morda! prišparal 300, v res najboljšem primeru.
Čudežev pač ne gre pričakovati. Če je pa peč že namenska (samo za olje) pa morda prišparaš polovico zgoraj omenjenega.
Za primer, z oreng posegom/investicijo: menjavo kotla iz 35kW kombi ferrotherma z vgrajenim bojlerjem in prigrajenim gorilcem (z loputo) na 25kW namenski litoželezni koharček z zunanjim 300l boljerjem, vgradnjo termostatskih ventilov in vremenske regulacije ter zaprtjem cirkulacije TSV in še čim sem spravil porabo iz cca 1800 na 1200 litrov na sezono, sem že pozabil točne ševilke, ampak niso daleč. Sem jih pred leti bolj točno zapisal tudi tu, ampak tega je že blizu 15 let... 
Če nimaš dveh levih in znaš veliko postoriti sam, vsekakor vloži nekaj časa v prebiranje starih prispevkov. Je bilo veliko napisanega, ogromno izkušenj, danes pa je kurilc že tako "out" da so še stari "specialci" pozabili svoje delo. Meni je recimo en možak, ki se že dlje ne oglaša tu, po telefonu v 10 minutah razložil vso znanost nastavljanja oljnih gorilcev tako, da smo potem pri meritvi naredili le še minimalno korekcijo zraka (seveda pa sem imel manometer za tlak olja, termometer za izpuh, pa še kaj, poleg poznavanja dotičnega gorilca "do obisti").
Lahko pa ta čas "preusmeriš" v kak popoldanski fuš, s katerim boš pokril oportunitetne izgube ker ne boš na centralni naredil nič.
#3
Zaspanc hvala za odgovor.

Podatkov o kotlu nimamrazen zunanjih dimenzij ki so 37cm x 70cm x 110cm (Š x D x V) in slike(ki sem jih dodal v prilogo)... Gre za kombiniran kotel, ki se uporablja izključno za ogrevanje z kurilnim oljem. Kotel ima pločevinaste plošče, ki so zanetane, vendar bi odstranitev njih pomenila tudi demontažo cevi, edino plošča na strani gorilca se lahko odstrani...
Kako vem če ima predgretje? Verjetno glede na starost ga nima...
Kotel ima ročno loputo za dimnik(Ki je odprta) in loputo za "prekate"(Da dim v notranjosti zakroži), ki je zaprta.
Dimnik je klasični.

Lanske meritve, če kaj pomagajo pri ugotovitvi moči so bile(Izpisek je pobledel in upam da sem enote pravilno prepisal):

Koda:
I-zrak: 16,7 Grd.C
I-plin: 163,3 Grd.C
I-kot.: 60,0 Grd.C
Rosi: 45 Grd.C
O2: 6,9 %
CO2: 10,3%
Izgube: 8,1%
ETA: 91,9%
CO: 125 ppm
199mg / 3%O2
197mg / kWh
Lambda: 1,49
Vlek: -0,14 hPa
Saje: 0,0 0,0 0,0
Olje: negativno


Glede TSV se verjetno nismo ok razumeli... Kroženje vode je samo za ogrevanje bojlerja, torej topla voda iz kotla se "samodejno" dviguje do bojlerja in ogreva bojler, ki nato ogreva sanitarno vodo, zato, da ni potrebno pozimi na elektriko ogrevati sanitarno vodo... Po stanovanju ni napeljan cirkulacijski sistem, ko topla voda stalno kroži zato da ko odpreš toplo vodo na pipi le ta takoj priteče :Smile mansardi je potrebno počakati kar nekaj časa da priteče topla voda Smile
Nekaj izolacijskih cevi imam že nekaj časa doma a se še nisem lotil izolacije cevi Smile

Kaj pomeni bolj odprt mešalni ventil? Višja številka torej da se povratna voda manj meša in gre direktno v kotel, ali nižja številka, ko se bolj meša in gre manj hladne vode direktno v kotel?

Poraba olja ni tako visoka kot pri tebi saj je tudi stanovanje dokaj majhno(115m2) v novembru in decembru sem porabil cca. 150 litrov. Računam, da bom do konca kurilne sezone verjetno porabil cca. 600 litrov. Lani sem jih 900 vendar je bila do februarja loputa za "prekate" odprta in posledično je šel dim in toplota direktno v dimnik namesto, da bi zakrožil, čez peč in tako je bil izkoristek zelo slab in poraba visoka...

Kot vremensko regulacijo verjetno misliš, da bi imel mešalni ventil digitalno voden? Ali, da bi vklapljal kotel glede na znanjo temperaturo? To drugo lahko naredim sam(Sprogramiram)... Menjava mešalnega ventila pa je dokaj visoka investicija in bi se moralo resnično dosti poznati(Kar se pri moji porabi verjetno ne bo), če pa lahko enostavno privarčujem brez nekega finančnega vložka nekaj litrov olja pa kaj sam naredim, se pa ne branim, če za to porabim nekaj svojega prostega časa...

Kar se tiče vklopne temperature sedaj kotel deluje 55°C – 72°C, po izklopu naraste do cca. 74°C(Ko je obtočna črpalka ugasnjena). Do koliko grem lahko navzgor, da je še varno? Ali je zgornja temperatura že na "meji" in samo spodnjo spustim npr na 52°C ?

Še 1x hvala za tvoje odgovore in čas.


Priložene datoteke Predogledne slike
               
#4
Tole je kar kotel, v katerem se tudi drva lahko kurijo. Mislim da s tem kotlom porabe olja ne boš kaj preveč zmanjšal.

Za manjšo porabo olja bi moral menjati kotel za namenskega, dodati tripotni mešalni ventil z motornim pogonom ter vremensko regulacijo in črpalko za ogrevanje bojlerja.
#5
Glede predgretja vidiš po tem, da po daljši pavzi ob vklopu gorilca najprej kako minuto vse skupaj čaka pri miru (dokler se grelec pri šobi ne ogreje, ne vklopi). Brez predgretja pa se vklopi instantno.

Tist izpis pomeni le da je gorilec nastavljen solidno in da tudi v dimnik ne gre neka huda temperatura, moči iz tistega ne moreš razbrati. Nastavljen tlak olja se nikamor ne piše, lahko kvečjemu povprašaš serviserja ob naslednjem obisku.
Zgornja meja ni problem, dokler ne leze proti vrelišču. Po izklopu povsod še malo naraste, zamuda segrevanja temp. tipala pač. Ni pa smiselno višat če ni potrebe.

Glede na tako majhno porabo kot pišeš je vprašanje če se ti sploh splača karkoli delat.
Če pa imaš možnost (če kak paše na tega ki ga imaš) na mešalni venti prigradit 3-točkovni motorni pogon (ki ni samo 1-0 ampak ga ustaviš kjerkoli, kak seltronov je ranga 85eur, morda pri kitajcih najdeš kaj cenejšega) in si sam sčarat vremensko regulacijo (seveda moraš za to imeti res preveč časa  Big Grin ), pa se zraven kaj naučit, so ti pa nove možnosti odprte. Je pa to potem neverending story, s tem da porabe ne boš znižal za kaj več kot 50 litrov (pa ajd, bodimo veselodecembrsko optimistični pa rečmo pravljičnih 100).
#6
Pozdravljeni,
Hvala za odgovore.

Gorilnik ima predgretje in se obnaša tako, kot si opisal. Ko je bil dlje časa izklopljen je potreboval kakšno minuto, da je po vklopu stikala pričel »goreti« … Sedaj ko se vklaplja na 1h se to predgretje ne vklaplja in gorilec prične »goreti« takoj…

Temperaturno tipalo je zelo hitro odzivno in natančno(PT100 RTD senzor), ki meri temperaturo vode na vrhu kotla in posledično z zamudo pride topla voda kasneje do senzorja…

Ker imam možnost da sam spišem logiko, kdaj naj bo kotel vklopljen/izklopljen, kdaj naj bo črpalka vklopljena/izklopljena glede na temperature v prostorih ali zunanje temperature in lahko hitro in verjetno dokaj enostavno optimiziram zadeve me zanima naslednje.
Danes od 02:04 do 17:15 v stanovanju ni bilo potrebe po ogrevanju, saj je temperatura v prostorih ustrezala nastavljeni oz. v določenih delih bila višja od nastavljene(Kotel tudi oddaja toploto). Se pa je Kotel zato, da je vzdrževal temperaturo vode znotraj nastavljene vklopil 12x in skupno to obdobje deloval cca. 80 minut.

[Slika: attachment.php?aid=36036]
Rumena pomeni vklopljeno, siva je izklopljeno. Zgoraj je Potreba po ogrevanju(Črpalka je prižgana), spodaj je "gorenje"gorilnika.

Ali bi kotlu škodovalo, če bi bil ta čas, ko ni bilo potrebe po ogrevanju gorilnik izklopljen in bi se voda v njem ohladila(Verjetno na cca. 30°C) in ko bi bila potreba po ogrevanju, bi gorilnik ponovno vklopil? Ali je bolje, da stalno vzdržuje temperaturo čeprav ni potrebe po ogrevanju? Na ta način bi verjetno prišparal cca. 30% goriva mogoče nekaj manj, ker bi bila v pritličju verjetno večja potreba po dogrevanju(Ker kotel nebi oddajal toplote v prostore)… Kakšen dan je potreba po ogrevanju tudi 7x na dan in v takem primeru bi verjetno moral narediti varovalko, da kotla ne ohlaja tolikokrat... Pravilno razmišljam?


Priložene datoteke Predogledne slike
   
#7
Če 15h ne rabiš peči, ki se v eni uri takorekoč popolnoma ohladi v raufnik, je izklop peči v tem času še kako smiseln.
#8
Ok.

V četrtek zvečer sem spremenil način delovanja in sedaj vklaplja gorilnik, ko je potreba po ogrevanju... Udobje v prostorih je ostalo enako. Žal se je v teh dneh tudi dvignila zunanja temperatura tako, da točne primerjave, kako bo ko bo hladneje ne morem narediti...

V četrtek in nedeljo(včeraj) je po mojih meritvah bila dokaj podobna zunanja temperatura. Spodnji graf prikazuje zunanjo temperaturo, zgornji graf prikazuje "gorenje" gorilca...

[Slika: attachment.php?aid=36052]

V četrtek je gorilnik "gorel" 2h, dokler nisem nastavil novega načina delovanja. Če bi novi način nastavil ob polnoči bi gorel še nekaj minut več(10-20minut). Kotel ni imel "hladnih" zagonov in je temp vode bila stalno nad minimalno nastavljeno na regulatorju. Gorilnik se je vklapljal na 60-90 minut neglede na to ali je bila potreba po ogrevanju ali ne.

Včeraj v nedeljo je "gorel" malo več kot 1 uro(64minut). Vklopil se je ob 4:30 za 14 minut, nato se je vklopil ob 11h za 17 minut in ob 15h naprej za preostalo.
Temperatura vode v kotlu pade na 30-40°C v času ko ni potrebnega ogrevanja...

V hladnejših dneh bo sigurno potrebno bolj pogosto vklapljati kotel in verjetno bo takrat smiselen preklop v način kot je bil, torej da je voda v kotlu stalno topla...
Kako takšno večkrat dnevno ohlajevanje kotla vpliva na življensko dobo kotla?

Kolikor sem izračunal porabo mi 1h gorenja gorilnika porabi cca. 1,5L kurilnega olja se iz tega in podatka o šobi(0.50 Steinen 60° ST) da izračunati okvirno moč?


Priložene datoteke Predogledne slike
   


Skok na forum:




Zadnje novice

Posedanje temeljev na šibkem nasipu
01.12.2023 ob 09:34:39
Posedanje temeljev na šibkem nasipu
Ustrezna strokovna priprava temeljnih tal je za stabilnost gradbenega objekta ključnega pomena. Za potrebe temeljenja najprej odstranimo... Beri dalje »
Sanacija hiš po poplavah
13.09.2023 ob 12:58:03
Sanacija hiš po poplavah
Poplave avgusta 2023 so prizadele veliko območij v Sloveniji, poškodovanih je bilo tudi veliko hiš. Lumarjevi strokovnjaki... Beri dalje »