Objave: 7225
Teme: 14
Pridružen: Sep 2008
Ocena:
53
10.12.2022 ob 12:09
(*Zadnja sprememba objave: 10.12.2022 ob 12:10 uporabnik Energetik81.)
Potem bi na tvojem mestu pustil, če znaš in boš sploh prišel do R32, dodaj še tisto predpisano količino za dodatne metre cevi. Po mojih izkušnjah moraš na e-bayu praviloma vsem prodajalcem najprej poslati certifikat, da znaš delati s hladivi, šele potem ti omogočijo nakup.
Morda se lahko poigraš z meritvijo podhlajevanja. Predvidevam da ima tvoja klima ekspanzijski ventil v zunanji enoti. Zakurblaj obe notranji enoti na polno na gretje (morda imaš kje gumb za test mode). Meri tlak na tanki cevi, hkrati pa na cev prilepi sondo digitalnega termometra in jo še malo ovij z armafleksom. Odčitaj temp. na manometru, odštej dejansko temperaturo cevi. Če je razlika okoli nič ves čas, pomeni da je hladiva verjetno premalo. Ampak še enkrat, inverterska klima ima svojo pamet, in lahko podhlajevanje in pregrevanje drži na "čudnih" vrednosti, ki ti data potem napačne informacije.
Objave: 138
Teme: 52
Pridružen: Mar 2013
Ocena:
0
10.12.2022 ob 12:23
(*Zadnja sprememba objave: 10.12.2022 ob 12:29 uporabnik David1.)
Iz nekega razloga ne morem citirati objav..
Energetik:
Postopek si razlagam tako: najprej klimo nastavim na hlajenje, zaprem ventil tekoce faze, pocakam minuto da se začne kompresor bolj oglašati, zaprem ventil plinaste faze. S tem sem plin ujel v zunanji enoti. Cev tekoče faze odvijem ter jo priključim na jeklenko za rekuperacijo ( https://frigo-center.eu/si/hladilni-plin...lenka.html ), odprem samo ventil plinaste faze, klimo vključim in nastavim na maximalno ogrevanje. Jeklenko postavim na tehtnico, pustim klimo delati, dokler se teža jeklenke ne ustali (koliko minut?). Jeklenka je najbrž za 7-9kg, torej neke nevarnosti prenapopnjenosti ali prevelikega tlaku naj ne bi bilo, saj lovim le max 1kg plina. Verjetno lahko samo kompresor zunanje enote poškodujem, če pustim predolgo?
Zunanjo enoto ponovno napolnim na točno specifikacijo tako, da odprem oba ventila, vakuumiram 15min, nato priključim jeklenko (postavljeno narobe in na tehtnici, za odmero količine) na sam ventil tekoče faze. Ventil tekoče faze zaprem, klimo nastavim na max hlajenje, in čakam dokler kompresor zunanje enote povleče pravo količino tekoče faze iz jeklenke v sistem.
Sem si prav razložil?
Metoda z merjenjem temperatur mi je znana, ampak imam nekako več zaupanja v postopek tehtanja in dodajanja. V vsakem primerh moram dodati nekaj plina zaradi daljših cevi. Isti problem bom imel še pri dveh drugih klimah, kjer bo treba cevi podaljševati. Nakup povratne jeklenke nekako upravičujem s tem, da bo mogoče še pri kaki od ostalih klim prišlo do puščanja in bo problem treba reševati ponovno na isti način, z rekuperacijo in ponovnim polnjenjem klime..
Objave: 3394
Teme: 1
Pridružen: Feb 2010
Ocena:
6
Še zadnjič.
Brez reciklirke ne moreš stehtat plina, ker ga na noben način ne boš vsega dobil ven. Verjetno vse klime imajo vgrajene varnostne ukrepe in ti v nobenem primeru ne bo uspelo izpraznit klime. Zraven tega imajo klime v veliki večini samo ventile na split povezavi. Tako je tlačna stran samo pri gretju...
Da plin utekočiniš je zraven tlaka potrebno še tega ohladit, da preide v tekoče stanje. Drugače bo jeklenka takoj pod tlakom in v njej posledično malo plina.
Objave: 138
Teme: 52
Pridružen: Mar 2013
Ocena:
0
Hvala. Torej če povzamem, reciklaža odpade, če bi hotel dlakocepiti bi lahko samo spustil plin (pri čemer je 1l R32a enako škodljiv za okolje kot trije porabljeni rezervoarji dizla), zvakumiral cel sistem (upal da tako odstranim ves plin), in potem dodal iz nule po specifikaciji... ali pa zapravil slabega jurja za reciklirko.
Realnost pa je taka, da naj samo dodam cca 100g plina zaradi podaljšanja cevi, in se ne "zezam" dalje.
Objave: 7225
Teme: 14
Pridružen: Sep 2008
Ocena:
53
10.12.2022 ob 15:19
(*Zadnja sprememba objave: 10.12.2022 ob 15:26 uporabnik Energetik81.)
Citat:Da plin utekočiniš je zraven tlaka potrebno še tega ohladit, da preide v tekoče stanje. Drugače bo jeklenka takoj pod tlakom in v njej posledično malo plina.
On pravi, da ima baje še servisni ventil na tanki cevi. Potem bi teoretično pri gretju ven dobil tekočo fazo pod tlakom.
Ampak ven sigurno ne boš vsega dobil, ker verjetno se bo klima že mnogo prej ustavila zaradi varnostnih tlačnih stikal. Poleg tega se boš lahko samo spraševal koliko olja je šlo ven in koliko moraš dodat.
Kot rečeno na tvojem mestu če zdaj vse normalno dela bi dodal tisti dodatek za metre napeljave, pa še par % več zaradi predhodnega puščanja, pa je to to.
Za prihodnje montaže pa poskrbi, da puščanja ne bo, že pred izpustom hladiva iz zunanje enote v sistem.
Jeklenko dušika si privošči in preveri vse preden vakumiraš in spuščaš plin.
Glede izpusta v ozračje, jaz nisem nek demagog, in ja R32 ima 675x potencial CO2, če boš to kompenziral z manj porabljenega dizla, zaradi mene lahko... Ni pa to 3 tanke, 1kila R32 je enakovredna nekje 5000km prevoženih z dizlom. Strupeno ni, ozona ne uničuje.
Glede meritve podhlajevanja pa imam tudi jaz vprašanje za znalce, ali ga lahko korektno izmeriš, če klimo/TČ nagoniš v testni način, da dela na polno?
Objave: 3788
Teme: 21
Pridružen: Jan 2007
Ocena:
26
S temperaturo lahko zgolj oceniš, kako natančno so pa izkušnje (nihče pa ne pride z oceno na rezultat tehtnice).
Pri R410a sem se hecal na ta način, iz premalo hladiva dodajal dokler ni "speljala", nato postopno dodajal skozi nespremenljivo delovanje, do začetka ponovnega spreminjanja parametrov. Ob odklopu cevi namenoma nisem bil pazljiv, da sem ga malo še spustil ven.
Sem pa to vse delal pri skoraj 40°C zunanje in režim hlajenja, sicer bi ob prenapolnjenosti (če bi polnil pri Tzun=30 in kasnejšem delovanju pri 40+) lahko prišlo do kakih čudežev...
Ampak klime za R410a imajo večji notranji volumen od novih za R32, zato 410 odpusti večje napake napram 32.
Objave: 731
Teme: 0
Pridružen: Jan 2020
Ocena:
22
David1, kak je pa bilo vakumiranje 100% ,če je bilo potem puščanje plina?
Sem pomislil sam pri sebi ,da bi moralo pri vakumiranju pokazat da nekaj ni vredu?
Mogoče se pa motim?
Objave: 3788
Teme: 21
Pridružen: Jan 2007
Ocena:
26
V praksi to ni nič nenavadnega.
Vakumiranje je -1bar, praktično nihče ne čaka več kot pol ure ako bo kje puščalo za debelino kazalca.
Tlak pa >30bar, traja veliko dlje.
Plus da vakum površine še skupaj vleče (pomaga tesnit, kolikor pač...), tlak pa jih odriva.
Objave: 7225
Teme: 14
Pridružen: Sep 2008
Ocena:
53
Načeloma bi moral vsak monter najprej spihat z dušikom in nato z dušikom še testirat tesnenje pri nazivnem tlaku sistema... Vprašanje koliko jih to počne, če slišiš zgodbe, da niti vakukirajo ne...
Citat:S temperaturo lahko zgolj oceniš, kako natančno so pa izkušnje (nihče pa ne pride z oceno na rezultat tehtnice).
Jaz sem zaenkrat filal s subcoolingom le v avtu z R134a, pa se je dalo kar ok nastavit, s tem da je v avtu kar težava nastavit na stalnih 2000rpm, pa da so pogoji konstantni...
Bi rekel da je pri inverter klimi to lažje, če vklopi testni način da dela kompresor na 100%.
Objave: 3788
Teme: 21
Pridružen: Jan 2007
Ocena:
26
10.12.2022 ob 19:24
(*Zadnja sprememba objave: 10.12.2022 ob 19:50 uporabnik Zaspanc.)
Resda nisem poklicni klimaš, a sem tlačni test ob montaži videl le pri večjih sistemih (VRF, ...), kjer je ogromno spojev in bi ob puščanju lahko šlo v luft desetine kg hladiva.
Ajd, pa morda kjer je časovna stiska in se instalacije zapirajo, da bi morebitno popravilo predstavljalo potencialno hudo izgubo za klimaša.
V dušiku jih večina niti ne lota spoje (podaljševanja cevi, tudi rabljenih ob premikih enot, kjer so v cevi že ostanki olja).
Oz. bolje rečeno, večina monterjev dušika praktično sploh ne pozna.
Tisto o ne-vakumiranju pa žal prevečkrat drži...
Bi pa se dejansko lahko opravilo test:
hladivo na vagi, polnil pa bi odokativno, "na termometre in tlake".
Po končanem bi primerjal s tehtnico.
Objave: 138
Teme: 52
Pridružen: Mar 2013
Ocena:
0
10.12.2022 ob 19:50
(*Zadnja sprememba objave: 10.12.2022 ob 19:51 uporabnik David1.)
Lahko dodam anekdoto, izkušnjo iz prejšnjega tedna - kolega si je naročil profesionalno montažo, kateri sem prisostvoval: o vakuumiranju ne duha ne sluha, cev (2m) so samo prepihali; zategovanje matic po občutku, brez moment ključa - niti toliko da bi z milnico preverili, če kje pušča. Cevi niso popravili roba po rezanju, niti namazali stika ali mogoče naoljili zadevico za pertljanje po stični površini. Celokupni strošek, brez računa, 280€. V to je zajet preboj 60cm debele kamnite stene, klima je montirana v pritličju na višini 2m. Kot zanimivost, podjetje je imelo lani 350k eur prometa, ima pa 2 zaposlena.
Objave: 12433
Teme: 12
Pridružen: Jan 2008
Ocena:
-346
Če sta res tako šalabajzarsko pristopila k montaži, bi bilo najbolje, da bi ju odslovil...
Objave: 138
Teme: 52
Pridružen: Mar 2013
Ocena:
0
60€ in tri dni kasneje, jeklenka plina R32 z manometrom je prispela
Odločil sem se za 780g jeklenko s cevjo s priključkom in manometrom, rahlo dražje ker je celi komplet. Je pa zadeva seveda polnilna, in tu se poraja novo vprašanje - v kolikor bom potreboval še plina, lahko to jeklenko kje napolnim, ali bi potreboval kakšen certifikat? Kakšna je sploh cena 780g samega plina?
Objave: 731
Teme: 0
Pridružen: Jan 2020
Ocena:
22
Prodam plin r32 9kg.
040722756 oglas na bolhi
|