Objave: 62
Teme: 17
Pridružen: Nov 2021
Ocena:
0
Mi lahko kdo razloži zakaj pride do kondenzacije toplovodnega kamina?
Imam radiatorje, kurim vsak dan 4-5 ur na timer. V hiši še ne živim, ampak je 18-20°C zmeraj ko pridem tja. Prav tako pa sedaj opažam mokro pod kaminom na laminatu, kar seveda ni v redu.
Od kje pride voda, kondenzacija? Kako jo odpraviti? Sedaj imam brisačo pod kaminom ampak to seveda ni rešitev. Ni zdaj to neka luža, ampak nekaj kapljic vsak dan. Dovolj, da napihne laminat če pride med reže.
Prav tako opažam rosenje na oknih z notranje strani. Kako pa to odpraviti? Okna imam ves čas zaprta, mogoče je to težava? Moram odpreti na rahel kip in pustiti dan in noč?
Objave: 12341
Teme: 12
Pridružen: Jan 2008
Ocena:
-289
Imaš vgrajen zalogovnik in varovanje povratka?
Objave: 828
Teme: 0
Pridružen: Feb 2021
Ocena:
15
Verjetno premalo prezračevanja in se zato nabira vlaga/kondenz na hladnih površinah.
Objave: 62
Teme: 17
Pridružen: Nov 2021
Ocena:
0
Nimam zalogovnika, ker kamin sam uravnava toploto, moč, termostat itd. in so mi dejali da zalogovnik res ni potreben, čeprav sem ga mislil dati ravno zaradi viškov energije. Ampak kamin ne ustvarja viškov, lahko nastavim vodo na recimo zdajšnjih 60°C in potem greje minimalno ko doseže to vrednost, ravno toliko da ne ugasne.
Gre se za Senko P20 water + air kamin. Črpalka se vklopi na 58°C.
Citiram še odgovor pooblaščenca glede varovanja povratka:
"Ne, varovanje povratka ni potrebno, črpalko pa vklaplja elektronika. Varnostni ventil je vgrajen."
Objave: 2297
Teme: 2
Pridružen: Jan 2014
Ocena:
8
Črpalka naj se vklopi na manj stopinj,druga stvar pa prezračevanje pa pojačaj temperaturo ogrevanja - vročina izsuši zrak.
Objave: 282
Teme: 8
Pridružen: Nov 2015
Ocena:
3
Kot je rekel ivank, imas vlazno in na hladnih povrsinah je kondenz. Zakaj ravno pod kaminom kdove, mogoce slabo izolirano ali pa dovod kurilnega zraka hladi okolico.
Objave: 248
Teme: 17
Pridružen: Mar 2014
Ocena:
2
Kakšen podatek več bi nam koristil...
Koliko je temp povratnega voda?
Ali kondenz nastaja takrat ko kuriš?
Kondenz na površinah (oknih) je rezultat valge v zraku in temperature rosišča.
Objave: 278
Teme: 5
Pridružen: Mar 2019
Ocena:
8
Pri vsakem hladnem zagonu kamina/kotla pride do rahle kondenzacije, ki je pa odvisna od energenta, ki zgoreva. Ne vemo, o kakšnem toplovodnem kaminu govorimo, predvidevam, da je kamin na pelete.
Težko verjamem, da bi bilo kondenzata toliko, da bi le ta pririnil iz zgorevalnega prostora, možno pa je, da kondenzira v dimniku in se le-ta pocedi iz dimnika.
V primeru dimniškega ali kaminskega kondenziranja bi bil kondenzat ne ravno čiste sorte?
Nimamo pojma, kako tvoj kamin izgleda, si pa pomislil na to, da bi lahko radiatorska cevna instalacija kje puščala in povzročila kapljice ob kaminu?
Predvidevam, da govoriš o novogradnji, katera bi lahko bila še v fazi sušenja. Kakorkoli, prostor kliče po (intenzivnem) prezračevanju, nekaj dni vsaj dvakrat dnevno več oken na stežaj - na prepih za nekaj minut odpreti, posebej dobrodošlo takrat, ko je prostor segret.
Morda si omisliš še kak Lidl/Hofer Higrometer, da lahko malce vlago v prostoru spremljaš.
Objave: 62
Teme: 17
Pridružen: Nov 2021
Ocena:
0
Kamin na pelete imam nastavljen na 60°C (to je voda v radiatorjih).
Termostat v sobi na 21 stopinj. Povratni vod naj bi bil 15 stopinj nizji. Parkrat sem meril z IR pistolo radiatorje in res je razlika med zgornjim in spodnjim merjenjem nekje 15 stopinj.
Radiatorji in cevi mislim da ne spuscajo, tlak je ves cas isti in sicer 1.2 bara. Ko zakurim in se vse skupaj ogreje, pa mislim da pride na 2.5 bara.
Novogradnja ni, je pa prenova in lani sem dogreval cez zimo s toplozracnim kaminom na drva, letos pa na toplovodnega na pelete in radiatorje.
Okna so plasticna in nova, sklepam da dobro tesnijo in tudi zato kondenz na njih. Ampak ce jih odprem in pustim odprte na rahel kip (stopnja 1 od 5, toliko da zrak krozi po hisi), se mi zdi da bom se bolj ohladil hiso in dvignil vlaznost v njej, ce je zunaj skoraj vsak dan megla. Higrometer res imam, vlaga se giba med 70 in 80 %. Tudi ce kurim, se kaj bistveno ne zniza. Sumim da zaradi porascene okolice, drevje, travniki, pa se vreme vlazno.
Objave: 11471
Teme: 16
Pridružen: Mar 2009
Ocena:
21
Ne. Kip ni zracenje. Zracenje je da topli zrak s prepihom zamenjas za hladnega v 1 minuti. Veckrat na dan. Lahko tud 2x na uro ce aktivno sušiš novogradnjo... vmes pa hajcaš na polno...
"Ko bom velik, bom malo manj majhen"
Objave: 828
Teme: 0
Pridružen: Feb 2021
Ocena:
15
Vlago imaš precej visoko in prezračevanje "na kip" je bolj hlajenja stanovanje in metanje toplote skozi okno. Zrači se z odprtjem oken (ustvarjanje prepiha) za nekaj minut, samo toliko, da se zrak zamenja. Najbolj učinkovito je zjutraj, ko je zunanji zrak hladen in vsebuje malo absolutne vlage. Ko se v stanovanju segreje, veže vlago nase, potem čez nekaj časa spet ponoviš vajo prezračevanja (2x-3x na dan).
Objave: 7707
Teme: 15
Pridružen: Apr 2008
Ocena:
-115
Če bi jaz nastavil pri mojem kotlu forlauf zgolj na 60 stopinj in bi bil riklauf zgolj na 45 stopinjah, bi bila v kurilnici poplava.
Pri tebi svoje doda občasno kurjenje brez dviga povratka. Brez tega je kotel primeren le za stalno kurjenje, da temperatura v njem nikoli ne pade pod rosišče. Mojster bi ti moral vgraditi tako dvig povratka, kot mešalni ventil, pa bi se dalo kuriti brez iztoka kondenza. Trenutno imaš vse pogoje, da ti kotel kmalu prerjavi. Napiši, ali imaš vsaj mešalni ventil, ali tudi tega ne? Iz tvojega pisanja razumem, kot da imaš vse direktno vezano.
Glede ˝zračenja˝ na kip so ti že drugi povedali.
Objave: 62
Teme: 17
Pridružen: Nov 2021
Ocena:
0
Temperaturo povratne vode mislim da ne morem nastavljati. Letos sem kupil ta kamin, pa bi mogoče res bilo boljše, da bi en monoblok. Pooblaščencu se je*e, prišel je zagnat kamin pa vzel 200€ v 15 minutah. Ko ga kličem in sprašujem stvari, pa "nima časa". In tako moram po forumu iskat mojstre, ker saj vidite, sam se ne spoznam ravno.
Sem pa uspel priti do nekaj kod kamina, sedaj sem nastavil vklop črpalke na 50°C (bilo je 58°C). Izklop črpalke je nastavljen na 45°C.
Danes sem nastavil temperaturo vode na 65°C, in pa da mi greje kamin od 4 zjutraj do 10 zjutraj, ter od 18. ure do 21. ure vsak dan.
Tako da ja, kamin gori 9 ur dnevno, mislim da to ni premalo.
Kar se tiče vezave, ja, direktno na cevi imam vezan kamin. Na toplo in hladno vodo, tako kot ostale radiatorje. V bistvu je namesto enega radiatorja v dnevni sobi, sedaj montiran kamin in v tej sobi nimam radiatorja.
Nimam mešalnega ventila. Kam in zakaj se ga vgradi? Kaj dela mešalni ventil? In kaj dela dvig povratka, kaj je to?
Objave: 414
Teme: 0
Pridružen: Nov 2022
Ocena:
-52
Če poenostavim- 1 m3 zraka pri 20°C lahko sprejme 1 l vode pri 80%vlažnosti. 1 m3 zraka pri 10°C pa lahko sprejme 0,3 l vode ob 100% vlažnosti. Če torej zamenjaš 1m3 zraka z 20°C spraviš iz prostora 1 l voda, zrak z 10°C pa ti prinese noter 0,3 l vode. Tako imaš v prostoru 0,7 l vode manj. Podobno je pri kaminu. V peletih in dimu je vlaga, ko pride v stik s plaščem kamina, katerega hladi ogrevana voda naraste relativna vlažnost. Če je v dimu preveč vlage se ta izloči v obliki kondenza.
Torej- za vlago v prostorih- večkrat na dan zrači. Četudi je zunaj 100% vlažnost in notri 70% boš spravil več vlage iz hiše, kot se jo bo vrnilo s hladnim zrakom.
Za kondenz v peči- dvigni temperaturo v peči za toliko, da bo temperatura povratka preko 55°C. Če imaš možnost obtočni črpalki povečati moč jo daj na višjo stopnjo, da ti bo temperatura v radiatorjih padla za mogoče 5°C in tako ne boš rabil toliko dvigniti temperaturo v peči.
Glej, da bo temperatura dimnih plinov v dimniku preko 130°C, če nimaš inox vstavka. Če ga imaš preveri kako je z odvodom kondenza.
Pa poskušaj čim bolj konstanto ogrevati prostore. Urniki so primerni za daljša obdobja (vsaj 6 ur) in da temperatura v prostoru ne pade za več kot 5°C. Najprej si uredi primerno bivalno udobje pol pa razmišljaj o "šparanju".
Objave: 7707
Teme: 15
Pridružen: Apr 2008
Ocena:
-115
24.11.2022 ob 16:26
(*Zadnja sprememba objave: 24.11.2022 ob 16:31 uporabnik kadotr.
Uredi razlog: dopolnilo
)
Pojdiva po vrsti: namesto tebe sem prebral navodila:
- Stran 8 - kronska bedarija proizvajalca. Zahteva, da v prehodnih obdobjih greješ prostore na dodatne grelce, ne s to pečjo (dodaten zalogovnik tople vode reši tole bedasto zahtevo).
- Jasno so napisali, da je treba izvesti priklop po DIN 4751, dio 2, poguglaj, preberi
-Jasno piše, da je treba v sistem dodati še eno ekspanzijsko posodo
-Na obeh shemah priklopa je vrisan ˝miješajući ventil˝, ki ga pa eksplicitno ne zahtevajo, a pameten človek ve, da mora biti, v kolikor sistem obratuje z manjšo temperaturo, kot 55 stopinj. Poslikaj priklop peči zadaj, verjetno tripotni mešalni ventil sploh imaš, mogoče celo dvig povratka.
- Na strani 33 in 34 ti več kot jasno piše, da mora biti POVRATEK nastavljen na najmanj 55 stopinj (torej izklop obtočne črpalke!), ti ga pa imaš na mnogo manj, zato ti peč ščije, ne le kondenzira. Peč imaš lahko nastavljeno na cca. 80 stopinj, pa ne bo nič narobe, noben varnostni sistem se ne bo aktiviral.
-Po pravilnih nastavitvah lahko ogrevanje reguliraš s pripiranjem radiatorjev, a le toliko, da zagotoviš minimalni pretok. Regulacijo napravi čimprej, dokler ti rja ne požre kotla kje na zvaru.
Še enkrat: pojdi brat navodila, če je treba večkrat. Če še ne bo šlo, še vprašaj.
Za prezračevanje še enkrat ponovim, kar so že drugi napisali: nobenega kip okna. Ko prideš v bajto odpri vsa okna, za nekaj minut napravi prepih, ponovi vajo, ko greš.
|