Gradnja in obnova > Montažni sistemi in les
Skeletna gradnja fotostrip

Ocena teme:
  • Glasov: 0 - Povprečje: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skeletna gradnja fotostrip
#1
Lep pozdrav!

Slikice gradnje skeletne hiše. Mogoče bo komu kakšen detajl prav prišel.

Parcela.... Idealnih ni. Iskala 3 leta in na koncu našla 1300 kvadratov travnika. Želja je bila pritlična hiša in je bilo treba računat na nekoliko večji tloris hiše. Vsaka parcela ima tudi določene hakelce, ki jih je treba vzeti v zakup. Nakup parcele tudi zahteva določen čas. Prepis, vpis v zemljiško in seveda preverjanje če je vse tako kot je treba. Dober hint je, da si parcelo ogledamo večkrat pred nakupom. Ker je ob parceli potok, pa sem se pred nakupom sprehodil še do sosedov, se jim predstavil in povprašal če je potok lahko problematičen.

Kupila sva kosilnico in klopco, da smo lahko nekje sedeli in sanjali kaj bomo kam postavili. Izrisala sva tloris hiše.

Papirji... Vzelo celo leto. Treba je pač biti potrpežljiv. Vmes sva dobro razmislila še o okolici. Kam bodo šli avavti, kosilnica, kako po parceli sije sonce in kje bomo kremirali ribe in pili pivo.

Zemeljska dela... Izkop gradbene jame, nasutje peska, utrjevanje in vlivanje plošče. Že rakoj na tačetku, sva imela kup težav z izvajalcem. Moralni nauk zgodbe. Tudi mojstri niso vsemogočni kot pravijo. Potrebno jih je kontrolirat in pri izbiri ne cedno gledati samo na ceno. Včasih se splača kakšnega mojstra malo počakat, kot pa na veat ba nos iskat nekoga, ki je frej z razlogom. Fajn se je prej tudi malo pozanimat o mojstru in ne nasedat, da bodo neravnine že pokrili estriharji in podobno. Plošča je bila ulita po številnih komplikacijah, a na najino srečo so bile to tudi edine konedije, ki sva jih di sedaj imela. Za skeletno ali pa mintažno gradnjo rabite res dobrega izvajalca.

Hidroizolacija... Hitro je bilo jasno, da bo treba pri gradnji malo prestaviti rit, če ne bo na koncu dražje kot sva mislila. Ploščo sem pometel. Pobral robove in premazal z ibitolom. Čez privaril izotekt V4 po celi površini. Malo se splača pogledat po trgovinah, ker so za isto stvar cene lahko zelo različne. Pri materialu je med eno in drugo trgivino tako bilo za 300 orlov razlike. Porabil dve plinske jeklenke in privarčeval jurja, ker sem naredil v lastni režiji.


Priložene datoteke Predogledne slike
                       
#2
Skelet... Izbrala lokalno podjetje z katerim sva bila izredno zadovoljna. Cnc razrez lesa. Stene 160, spodnji konec, ki se dotika tal hrast. Impregnirano. Izvedli še streho Tondach in zaprli skelet z lesno vlaknastimi ploščami Steico debeline 120.

Bajta je bila pod streho v cca 14 dneh. Detalji so bili zelo lepo izvedeni. Vzel sem si celo dopust, pa čeprav nisem imel kaj pomagat, da sem lahko gledal kako hišo sestavljajo kot lego kocke. Spoji so izvedeni z utornimi zvezami. Hiša bi praktično stala brez vsakega vijaka. Seveda je cse še vijačeno in tudi cel skelet je privijačen na ploščo. Tudi nadzorni je bil navdušen in vsi, ki so dvomili v tak način gradnje, so priznali, da le ni tako kot kakšna baraka ali hiša v Ameriki. Skeletna gradnja ima kar nekaj dobrih lastnosti. Dobimo prostor, ki ga je relativno lahko kdaj kasneje preurediti. Zadeva je protipotresna in je požarno varna. Z primerno izolacijo je lahko pasivna. Slabost skeletne gradnje so detajli, ki morajo biti izvedeni res brezhibno. Način gradnje je zelo primeren za nekoga, ki bi brad kakšno vstcar po hišo naredil sam in privarčeval kakšen evro. Cenovno se je izkazalo, da je takšna gradnja ugodna.

Detajli, detajli.... Hidroizolacija cokla. Premazak z ibitolom, nakepil stiropor vogalnike in hidroizoliral z posebnim samolepilnim bitumenskim trakom od Fragmata. Hudič ni bil ravno poceni, ampak pri teh stvareh ni za šparat.

Okna in vrata. Malo sva lokal patriota in sva spet izbrala lokalno podjetje. Lesena troslojna okna. Ker se na te stvari čaka, sem takoj ko so bile vidne odprtine na hiši, poklical mojstra, da so še v "živo" izmerili odprtine. Ivedba in montaža je bila odlična. Sva ga puhnila pa mimo pri vhodnih vratah. Nimajo kljuke zunaj in se mi je ratal že dvakrat zaklenit navzven. Tudi najboljšim se dogaja.


Priložene datoteke Predogledne slike
                                   
#3
Okenske police... Izmeril in naročil pri lokalnem podjetju. Fajn je če so debeline 30. Izbrala sva granitne. Pokazale so se dve stvari. Da je fajn imet na avtu kljuko (jo žal nimam) , pa da se da prednost lokalnemu podjetju, pa čeprav je nekoliko dražji kot kakšen drug. Izmeril eno polico predolgo in jo je bilo potrebno peljat nazaj na krajšanje. Vse težave se lažje rešujejo, če so majszri blizu. Ko enkrat najdete dobrega, se ga držite. Police sva v enem popoldnevu vgradila skupaj z fasaderjem.

Izolacija sten. V skelet sem položil 160mm kamene volne. Volna je bila v ploščah. Ploše so bile "trde", ker so mi predlagal naj vzamem DP5, da se ne bodo čez cajt posedle. Rezal sem z bahco žago za izolacijo ob kovinski letvi. Res sem se potrudil, da ni špranj. Vzelo mi je kakšen mesec. Vsi so bili mnenja da je lepo položeno in da se marsikateri "mojster" ne bi niti približno tako sekiral. Delo ni težko, si je pa treba vzet čas. Vsem, ki se boste lotili polaganja izolacije, pa priporočam še, da takoj na začetku investirate v dobro pol obrazno masko, na kateri se menjavajo filtri. Pod tako masko je lažje dihat, kot pod prešvicano papirnato. Ko se filtri zabašejo, se enostavno zamenjajo.

Priprava skeleta pred polaganjem OSB. Zafilal z purpenom špranje med ploščo in skeletom. Na parih koncih z ročnim obličem pobral malo skelet. Ker je bil skelet res lepo narejen, dela ni bilo veliko. Še največ časa mi je vzelo obrezovanje purpena in pospravljanje.

Fasada... Ker so na hiši lesno vlaknaste plošče, ni bilo potrebno polagati stiropora, volne ali česa drugega od zunaj. Plošče so sicer kvazi vodo odporbe, oa vendar se priporoča, da se jih v parih mesecih zapre. Odločila sva se, da potegnemo vsaj mrežo in lepilo. Pred selitvijo spomladi, pa še zaključni sloj. Izvedba je enaka kot pri drugih fasadah. Stirudur cokel, špalete lepilo in mreža. Pri steicu, gutexu oz agepanu, ni potrebe po emulziji. Izvajalci fasad pa jo priporočajo, ker so te plošče kosmate. In smo jo dali. Strošek ni tak, pa si pač na varni strani. Lepilo mora biti za lesno vlaknaste plate. Dala sva baumit star contact ali nekaj takega... Nanaša se na debelo. Finta pri teh platah je, da se težko obdelujejo. Pri stiroporu, se spoje prebrusi. Tega klinca pa praktično ne moreš brusit. Tudi rezat je težko te plošče. Mrežica in vogalniki enako kot drugje. Potegbal smo dve roke lima. Ostalo spomladi, ko bodo izvrtane vse luknje v hiši in ko v valu navdušenja odbijemo kje kakšen vogal.


Priložene datoteke Predogledne slike
                   
#4
Barvanje, barvanje in še enkrat barvanje. Ko je vil postavljen oder za fasado sem še enkrat pobarval napušč. Opaž je bil tako lep, da ga je bilo škoda zapret. Vsake iči imajo svojega malarja in prav je tako. Pri skeletni si lahko daš duška. Ultra moderno, izgled brunarice in vse vmes. Omejitev ni. Barval z čopičem od Žime in Bondexom.

Polagnje OSBja. Pero /utor sistem. Horizontalno. Plošče sem vzel širine 600, ker sem vse delal več ali manj sam in sem jih lažje prenašal. 18mm debeline. Vijaki so bili dolgi 65. Poraba vijakov cca 25 kom/m2. Poraba bit nastavkov 1kom/750 vijakov. Delo je enostavno. Položiš prvo vrsto v vaservago. Pomagaš si z zagozdam. Ko je vse vredu, samo nalagaš naslednje vrste. Spoji morajo biti z zamikom. Rezal z ročnim cirkularjem ob letvi. Fajn je imet enih par stolic in pa še vbodno žago. Položil sem 300 kvadratov in na koncu vse spoje na zunanjih stenah polepil z airstop trakom.

Dimnik. Troslojni inox. Tukaj res ni placa za bližnjice. Odločila sva se za Karodi. Naredili so super. Toplo priporočam.


Priložene datoteke Predogledne slike
                   
#5
Odlično prikazano in narejeno.

Sicer pa je to tema za v Spletnik, da se ne izgubi.
#6
Strop... V hiši sva se odločila za vidne stropnike. Izvajalec skeleta nama je zato izbral bolj kvaliteten les, za kar sva mu hvaležna. Ves viden les je impregniran na natur. Stropnike sem potem še dvakrat pobarval in vmes pobrusil. Časa je šlo kar nekaj. Opaž sva po večih testih z različnimi barvami na koncu pobarvala z Osmo belim oljem. Vijačil sem ga iz vrha navzdol v stropnike z vijaki dolžine 65. Na koncu sem opaž z natur impregnacijo pobarval še iz zgornje strani. Pri barvanju so pomagali še širši družinski člani, za kar se jim močno zahvaljujem.


Priložene datoteke Predogledne slike
           
#7
(16.11.2020 ob 14:36)ciciban.miha Napisal: Barvanje, barvanje in še enkrat barvanje. Ko je vil postavljen oder za fasado sem še enkrat pobarval napušč. Opaž je bil tako lep, da ga je bilo škoda zapret. Vsake iči imajo svojega malarja in prav je tako. Pri skeletni si lahko daš duška. Ultra moderno, izgled brunarice in vse vmes. Omejitev ni. Barval z čopičem od Žime in Bondexom.

Polagnje OSBja. Pero /utor sistem. Horizontalno. Plošče sem vzel širine 600, ker sem vse delal več ali manj sam in sem jih lažje prenašal. 18mm debeline. Vijaki so bili dolgi 65. Poraba vijakov cca 25 kom/m2. Poraba bit nastavkov 1kom/750 vijakov. Delo je enostavno. Položiš prvo vrsto v vaservago. Pomagaš si z zagozdam. Ko je vse vredu, samo nalagaš naslednje vrste. Spoji morajo biti z zamikom. Rezal z ročnim cirkularjem ob letvi. Fajn je imet enih par stolic in pa še vbodno žago. Položil sem 300 kvadratov in na koncu vse spoje na zunanjih stenah polepil z airstop trakom.

Kje pa si nabavil Steiko protect? Debelina, količina, cena?
Tudi sam nameravam podobno.

Kaj pa OSB - si kaj kital med ploščami? 
Se mi zdi, da se ponekod na sliki vidi belo.

Drugače pa zgleda super - čestitke.
Pa še kaj napiši in pokaži.
#8
Hidroizolacija sten od znotraj. Moja težava in tudi namen tele teme je, da tisti, ki se spravljate gradit vidite tudi vse felerje, kikse in dileme. Ure in ure prebiranja raznih forumov, poslušanje nasvetov majstrov, na koncu pa se moraš sam odločit. Tako to je... Spada zraven k gradnji. Tako. Vprašanje ali hidoizolirat stene še od znotraj pred estrihi. Načeloma ni treba. Ker sem še imel hidroizolacijo, sem jo položil. Najprej okoli vrat, potem po zunanjih stenah in ker mi jo še ni zmanjkal, sem jo dal še po kopalnici. Na masko sem dal filtre za kemikalije in namazal z ibitolom. Zluftal hišo in položil samolepilno izolacijo.

(16.11.2020 ob 15:44)Nike_Laker Napisal:
(16.11.2020 ob 14:36)ciciban.miha Napisal: Barvanje, barvanje in še enkrat barvanje. Ko je vil postavljen oder za fasado sem še enkrat pobarval napušč. Opaž je bil tako lep, da ga je bilo škoda zapret. Vsake iči imajo svojega malarja in prav je tako. Pri skeletni si lahko daš duška. Ultra moderno, izgled brunarice in vse vmes. Omejitev ni. Barval z čopičem od Žime in Bondexom.

Polagnje OSBja. Pero /utor sistem. Horizontalno. Plošče sem vzel širine 600, ker sem vse delal več ali manj sam in sem jih lažje prenašal. 18mm debeline. Vijaki so bili dolgi 65. Poraba vijakov cca 25 kom/m2. Poraba bit nastavkov 1kom/750 vijakov. Delo je enostavno. Položiš prvo vrsto v vaservago. Pomagaš si z zagozdam. Ko je vse vredu, samo nalagaš naslednje vrste. Spoji morajo biti z zamikom. Rezal z ročnim cirkularjem ob letvi. Fajn je imet enih par stolic in pa še vbodno žago. Položil sem 300 kvadratov in na koncu vse spoje na zunanjih stenah polepil z airstop trakom.

Kje pa si nabavil Steiko protect? Debelina, količina, cena?
Tudi sam nameravam podobno.

Kaj pa OSB - si kaj kital med ploščami? 
Se mi zdi, da se ponekod na sliki vidi belo.

Drugače pa zgleda super - čestitke.
Pa še kaj napiši in pokaži.

Stteico 120mm. Mislim, da smo mal pretiraval. Dobavil in montirral izvajalec skeleta. Za ceno moram pogledat. Osb ni treba kitat. Nekatere detajle sem edino zapurpenal. Recimo okoli stropnikov sem naredil cca 4mm lufta, zapurpenal, obrezal in potem polepil z airstopom. 


Priložene datoteke Predogledne slike
       
#9
Američani bi namesto kamene volne, našpricali in potem brusili poliuretansko izolacijo. Če prav razumem bo teh 160mm vse kar bo?

Edit: vidim da je zunanja plata tud izolacija
#10
Knauf... Jep knauf. Hitro za sabo potegne še kup dodatnega dela. Elektrika, voda in kup nekih detajlov. Lepo po vrsti. V hiši je predvideno talno in TČ. Dimnik in kaminska peč je pač najina kaprica. Z kapricami pri hiši je pa tako. Več kot jih je, dražja bo hiša. Človeka hitro zanese... Galerija, pametna hiša, dizajnerski elementi... Vse to stane in vsak se mora pri sebi vprašat če to zares potrebuje. Za kaminsko peč sva se odločila iz preventive. Pa za prehodna obdobja. Če že nekaj delamo, pa naj bo narejeno kot se spodobi. Pri novogradnjah se mora kaminsko peč priključiti na dovod zraka. Dobijo se kovinski kanali, ki se dajo pod estrih oz v steno. Malo sem se pozanimal.. Plastika ni primerna za dovod zraka. Razne variante z plastičnimi vodovodnimi cevmi, se ne smejo uporabljat. Torej kovinski jaški. Padec, da odteka kondenz, zatesnit spoje in vse skupaj izolirat. Če bi fural pod estrihi bi imel 5x ovinek za 90, zato sem dal v steno. Ker sem imel malo čudno situacijo v sosednji sobi, sem celo stvar obrnil sebi v prid in peljal po steni. V spalnici bova tako imela na eni strani nekašno škatlo, kamor smo dali tudi vso elektriko. Tako sem se ognil čudni situacijo z knaufom na vrhu pri stropnikih. Pri knaufu in OSBju, je pa tak. Knauf se lahko položi direktno na OSB. Če rabimo odmik, ga naredimo z profili.

Vse zunanje stene sem še dodatno izoliral z 50 kanene volne v platah. Skupno 33cm izolacije.


Priložene datoteke Predogledne slike
       
#11
Elektrika. Problem skeletne gradnje so tudi predsodki mojstrov. Štromar se je že križal, kako bo rezkal, vrtal v vsemogoče stebre in z dletom za les igral palčka. Na koncu je priznal, da je bilo vse skupaj precej enostavno in predvsem brez praha in štemanja. Z mojstrom smo se lepo ujeli. Dal kup predlogov, ki sva jih z veseljem upoštevala (dodatni kabli sončna elektrarna, klima, kanali za polnjenje avta). Pri lesenih bajtah veljajo določene specifike. Kabli v samogasne sive cevi, suhomontažne doze... Ni slabo med gradnjo poskrbet za zavarovanje, gasilni aparat in kakšno prvo pomoč.

Podobno je bilo z vodo. Že pri risanju tlorisa v hiši sva stvari precej poenostavila. Komplet voda vse na eni steni. Enako z odtoki. Vse v eni špuri. Vodo smo speljali enako kot elektriko po zunanji steni. Vse zunanje stene imajo odmik oz inštalacijski kanal. Izkazalo se je, da je imel izvajalec skeleta prav glede debeline notranjih sten. So 160, čeprav ni nobene potrebe. Pa je bilo na koncu tako za vse lažje. Oni so operiral z eno debelino stebrov, jaz z eno debelino izolacije. Vse omarice smo pogreznal v sam lesen del sten oz v sam skelet. Tu smo hitro ugotovili, da motorna žaga poenostavi zadeve do te mere, da je bila omara od talnega notri v parih minutah. Debele notranje stene so tudi precej dober recept za samo zvočno izolacijo.

In tako smo počasi prišli do knaufa. Tam kjer ni bilo potrebe vrgli direktno na OSB eno plast knaufa. Dilema enojni ali dvojni. Tu je imel vsak svoje mnenje. V kopalmici ni bilo dileme. Dvojni zeleni. Ostalo smo dali enojnega. Smo pa dali nosilce precej na gosto. Z vijaki nismo šparal in tudi v tla nismo nič vrtal, da ne predremo izolacije. Prav tako je bila dilema ali knauf pred estrihi ali potem. Kolikor sem bral je praktično vseeno. Vsak način ima svoje prednosti. Okoli dimnika so ognjevarne plošče. V hodniku smo spustili strop, še orej vgradili zložljive stoonice. Ker sva jih izbrala že med risanjem hiše, smo točno vedli kakšna odprtina mora biti. Skelet je bil tako pripravljen in je vgradnja trajala celih 5 min.

Estrihi... Enako kot knauf. To je samo tista pika na i. Je treba prej uredit izolacijo in talno gretje. Po tleh sem polagal stiropor. Oznaka mora biti vsaj 100. Polagal v dveh plasteh križno. Pazil, da se spoji zamikajo. Za rezanje sem uporabil mašino za rezanje stiroporja. Deluje s pomočjo vroče žice. Posodil mi jo je fasader. Hvala mu. Delo je bilo tako otročje lahko. Še največji problem je določit samo višino izolacije. Tu se je treba malo uskladit z mojstri. V tej fazi rabiš tudi točno vedet debelino finiša (ploščice, parket, vinil). Prav tako moraš vedet točno do kje boš imel kaj, da se naredijo "stopnice".


Priložene datoteke Predogledne slike
                               
#12
Talno gretje. Pomagal sem položiti robni trak in potem prepustil delo mojstrom. Delal je seveda isti, ki je uredil vodo in odtoke. in delal bo še naprej TČ. Še enkrat... Če najdete dobrega mojstra se ga držite. Na tak način prideš ponavadi najboljše skozi. Ne govorim o ceni, temveč o kvaliteti vgradnje. Če dela talno, si pripravi stvari v tisto smer, da mu bo lažje, ko bo vgrajeval TČ. Če gre kaj narobe, je lahko jezen le nase in ni potem izgovarjanje na unega prejšnjega. Pri majstrih je tudi tako... Vsak ima nek svoj način kako naredi določeno stvar. Ni nujno, da je pot do cilja vedno enaka. Skrb nas investitorjev, pa je, da majstri ne iščejo bližnjic.

In smo pripujsali do estrihov. Še najbolj naporno pri vsem skupaj je bilo nenehno pospravljanje. Kupi smeti in dileme kam kaj dat. Na pomoč so prišli bodiči sosedje. Imava srečo, da imava super sosede. Hladilnik in kaminska peč sta romala na počitnice k sosedu pod kozolec. Mojster je zelo lepo naredil estrihe. Ko konča ga vprašajte za nego... Nama je rekel, naj ne hodimo po bajti ene 4 dni in naj z keramiko počakamo kake tri tedne. In smo nekako prijadrali do trenutnega stanja. Estrihi se pridno sušijo. V hiši po novem ni več tistega lepega vonja po lesu, temveč po cementu in vlagi. Upam, da vonj kmalu izgine in da začne po hiši spet dišati po lesu. Bajta ima drugače zelo prijetno klimo.  Ko bo kaj novega prilepim kakšno slikico.


Priložene datoteke Predogledne slike
       
#13
(16.11.2020 ob 18:04)ciciban.miha Napisal: Elektrika. Problem skeletne gradnje so tudi predsodki mojstrov. Štromar se je že križal, kako bo rezkal, vrtal v vsemogoče stebre in z dletom za les igral palčka. Na koncu je priznal, da je bilo vse skupaj precej enostavno in predvsem brez praha in štemanja. Z mojstrom smo se lepo ujeli. Dal kup predlogov, ki sva jih z veseljem upoštevala (dodatni kabli sončna elektrarna, klima, kanali za polnjenje avta). Pri lesenih bajtah veljajo določene specifike. Kabli v samogasne sive cevi, suhomontažne doze... Ni slabo med gradnjo poskrbet za zavarovanje, gasilni aparat in kakšno prvo pomoč.

Meni se zdi, da je posebej pri skeletni gradnji še najlažje vgrajevati in spreminjati inštalacije. Klasično grajene bajte se mi zde glede tega daleč bolj zoprne, saj je potrebno za vsako spremembo inštalacij, gradnjo prizidkov ipd., razbijati opeke, omet, vrtati čez beton itd.. Pri lesu gre to veliko bolj elegantno, hitreje in predvsem bolj čisto.
#14
Če imaš inštalacijsko ravnino...

Če pa imaš parno zaporo/oviro takoj pod gipsom, imaš pri vsakem preboju komplikacije s flikanjem in lepljenjem...
#15
V vsakem primeru je manj zafrkancije, prahu in umazanije kot z razbijanjem masivnih sten. Imaš pa tudi v primeru, da ni inštalacijske ravnine, problem samo pri zunanjih zidovih, ne pa tudi v notranjih, kjer praviloma ni parne ovire.


Skok na forum:




Zadnje novice

Kako lahko banke mladim pomagajo pri reševanju stanovanjskega problema
28.10.2020 ob 10:32:56
Kako lahko banke mladim pomagajo pri reševanju stanovanjskega problema
Mladinske organizacije v zadnjih letih glasno opozarjajo na perečo in zaskrbljujočo stanovanjsko problematiko mladih. Da bi mladim... Beri dalje »
Na kaj morate biti pozorni preden naročite stopnice
08.01.2020 ob 09:51:21
Na kaj morate biti pozorni preden naročite stopnice
Pred nakupom stopnic je dobro vedeti:   da lahko izberete stopnice ne glede na obliko in izgled stopnišča v enakem... Beri dalje »
Video: Ko zagori olje na štedilniku
20.12.2019 ob 10:02:03
Video: Ko zagori olje na štedilniku
V posnetku si oglejte, kako ga pravilno pogasiti in kaj lahko pomeni napačna odločitev. Še en v nizu čisto navadnih dni. Po... Beri dalje »