Gradnja in obnova > Napeljave
Rastezna (ekspanzijska) posoda za sanitarno vodo

Ocena teme:
  • Glasov: 0 - Povprečje: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rastezna (ekspanzijska) posoda za sanitarno vodo
#1
Problem se mi je pojavil z armaturo (pipo) v kuhinji, ki je puščala, ko je narastel tlak  v vodovodni instalaciji. Armatura je na tri cevka za nizkotlačni bojler. Praviloma se je to dogajalo, ko se je grela sanitarna voda v bojlarju (80 l), ki je montiran v kleti nad pečjo centralne kurjave. Večje puščanje armature je bilo, ko se bila ročka armature v položaju za mrzlo vodo. Če sem ročko prestavil v položaj za toplo vodo v začetku ni puščalo, ča pa je tlak "močno" narastel je armaturo puščala tudi v tem položaju. Vsaj tako sem predvideval. Moram napisati še, da je to že tretja armatura, ki sem jo zamenjal. Nekako zdrži cca 5 let. Z ostalimi armaturami z dvema priključkoma ni težav (20 let).
Vgradil sem manometer za varnostnim ventilom. To je na priključku hladne vode v 80 l bojler in nekaj časa opazoval nihanje tlaka ob različnih situacij. Tlak se je gibal v mejah 4,4 do 5 barov. Nato sem vgradil še ekspanzijsko posodo ELBI D 8 A202L16 8l  (8 l) in jo "napumpal" na tlak 4,2 do 4,3 bare. Pričakoval sem, da bo armatura nehala puščati in da se bo nivo tlaka stabiliziral, vendar tlak še vedno niha v okviru predhodno navedenih mej. Ni mi več jasno kaj se dogaja. Mi lahko kdo pomaga?
#2
4,3 a ni tole mal visok tlak?Sem ravno ta teden priklapljal bojler oz stč pa sem napumpal 2,2 bara.Na ekspanziji piše max tlak 3 bare
#3
Na samo ekspanzijski posodi je navedeno Pprepurse =2,5 bara, kar je verjetno predtlak ali nekaj podobnehga. Navedeno je tudi Pmax = 10 barov.
Zakaj sem posodo "napumpal" na 4,3 bare. Na podalgi naslednjega članka kjer je navedeno:
"Za pravilno delovanje ekspanzijske posode je potreben stalen tlak vodovodnega omrežja, kar dosežemo z regulatorjem tlaka, na vodovodnem prikljucku. Za pravilno delovanje posode je potrebno, da so vsi tlaki usklajeni.
Predtlak posode p0 mora biti vsaj 0,2 bara nižji od tlaka vodovodnega omrežja pvod. Koncni, delovni tlak pe, pa mora biti med 80 in 90 % tlaka nastavitve varnostnega ventila psv . Predtlak posode lahko nastavljamo z dodajanjem ali spušcanjem plina na ventilu, tlak vodovodnega omrežja pa z ventilom za zmanjšanje tlaka."
Nimam izkušenj, zato sprašujem, če sem naredil prav? Zdi se mi logično, samo zakaj potem ne funkcionira dobro.
#4
Daj sliko bojlerja in ekspanzije ter povezave med njima
Sonce naj sveti vsak dan!
#5
(21.10.2019 ob 19:39)Hanzi Napisal: Daj sliko bojlerja in ekspanzije ter povezave med njima
Naj k poslani fotografiji dodam še opis:
Dovod hladne vode, ventil (rdeča ročka),
Varnosti ventil (rdeča pika), nad njim manometer za merjenje pritiska,
Ekspanzijska posoda in naprej pipa za »filanje« centralne kurjave,
Kjer visi cunja zelene barve je dovod vode v bojler,
Na vrhu je odvod tople vode iz bojlerja (na tej cevi je izolacija srebrne barve) v kopalnico.


Priložene datoteke Predogledne slike
   
#6
Zakaj je vgrajena netlačna armatura na sistem s tlačnim bojlerjem? Kako imaš armaturo sploh povezano? Imaš v kuhinji vgrajen tudi netlačni bojler?

LP
#7
Kako veš da je netlacna armatura?
Iščem morebitne vzroke na sliki predvsem v  obliki nepovratnih ventilov. Vendar če ti tlak med ogrevanjem vode niha, potem teh ventilov najbrž ni.
Za kakšno razliko temperature se ogreva voda?
Edino sumljiv mi je sam varnostni ventil. 
A niso ti ventili hkrati tudi nepovratni? Kako ti potem tlak lahko na njem niha. Razen če ne tesni. 
A lahko meris tlak recimo na polnilni pipi za centralno?
Še bolje pa na pipi kjer ti pusca
Sonce naj sveti vsak dan!
#8
(23.10.2019 ob 23:08)Hanzi Napisal: Kako veš da je netlacna armatura?
...

V drugem stavku je zapisal: "Armatura je na tri cevka za nizkotlačni bojler. "
In to ne gre najbolje skupaj s priklopom na tlačni sistem...

LP
#9
Tlačni boljer se uporablja za toplo vodo v kopalnici. Kopalnica je v prvem nadstropju in preteče kar nekaj vode predno priteče topla iz tlačnega boljerja v kleti. Sicer je vgrajena tudi cirkulacija (naravna, ni prisilna, ni vgrajena črpalka), ki pa zadnje čase ne funkcionira najboljše.
Priključek tople vode iz tlačnega bojlerja je speljan tudi do kuhinje. Tukaj cirkulacija tople vode ni vgrajena, zato imamo pod pultom v bližini armature na tri cevke vgrajen nizkotlačni bojler predvsem zaradi tega, da topla voda priteče takoj.
Armatura v kuhinji je Armalova na tri cevke za nizkotlačni bojler in ne pušča ves čas (nova nekaj let ni puščala). Pušča na vrhu pod ročko za odpiranje in zapiranje vode. Včasih tudi kaplja skozi cev za iztok. Puščanje je izdatnejše ko je ročka v položaju za hladno vodo. Včasih rešiš puščanje če se jo prestavi v položaj za toplo vodo, toda če je pritisk dovolj velik pušča tudi v tem položaju. Izteče v korito tudi 10 L vode predno se puščanje umiri.
Vezana je pravilno v skladu z oznakami na ceveh oziroma vezalni shemi, ki je bila priložena. Puščice smeri vode in barve (modra = hladna, rdeča = topla). Vezana je na dovod mrzle vode ostali dve cevki na pretočni bojler. Priključek tople tlačne vode v kuhinji ni uporabljen.
Menil sem, da bom z vgradnjo ekspanzijske posode odpravil puščanje vode. Toda stanje ni skoraj nič boljše kot pred vgradnjo. Očitno bo potrebna menjava armature. Razmišljam katero vgraditi za nizkotlačni bojler (čakanje na toplo vodo) ali že četrto za nizkotlačni boljer, ki bo zdržala cca 5 let??
Topla voda se ogreva na temperaturo 60 stopinj C.
Nepovratni ventil je vgrajen pri števcu, menda mora biti vgrajen. Regulator tlaka ni vgrajen. Pri tem se mi poraja vprašanje, če mogoče niso moje težave povezane z nihanjem tlaka vodovodnega omrežja. Koliko pa niha tlak omrežja v Ljubljani?
Varnostni ventil je bil pred časom zamenjan, saj je občasno kapljalo iz njega. Sedaj iz njega ne kaplja in je očitno problematična armatura šibki člen instalacije.
Glede na vezavo varnostnega ventila, tudi če je v njem nepovratni ventil, na sam pritisk hladne vode ne bi smel vplivati. Edino če mi vpliva na merilnik tlaka, ki je priključen za njim oziroma nad njim. Če zaprem ventil in odprem toplo vodo merilnik tlaka na sedanjem mestu namestitve takoj pokaže padec tlaka. Če bi bil v varnostnem ventilu še protipovratni ventil se to nebi zgodilo. Lahko pa se motim?
Tlaka na pipi kjer pušča ne morem meriti.
Merilnik tlaka lahko prestavim na mesto polnilne pipe za centralno, vendar glede na predhodno opisano glede varnostnega ventila razlike glede na sedanje mesto namestitve ne bi smelo biti razlike. Lahko preverim, za vsak primer.
#10
Sedaj je pa malo bolj jasno vse skupaj...

1. Bojler v kotlovnici in armatura v kuhinji nimata nobenega medsebojnega vpliva. Vpliv bi bil lahko v primeru, da bi zaradi segrevanja vode v bojlerju v kotlovnici tlak narastel čez nazivni tlak armature, ki pa je vsaj 6, mogoče celo 10 bar.

2. Netlačna armatura (s tremi cevkami) je vedno narejena tako, da je cevka za toplo vodo iz netlačnega bojlerja do armature vedno odprta. Te cevke ventil nikoli ne zapira. Normalno delovanje je, da se voda v bojlerju ob segrevanju razteza, višek vode nato kaplja (pušča) skozi armaturo.
Če je temperatura v netlačnem bojlerju nastavljena dovolj nizko ali pa pogosto odpriramo armaturo lahko do kapljanja ne pride.
Sklepam, da je ravno to razlog "puščanja" in je to normalno.

3. Če imaš ventil na hladni vodi - pred armaturo - lahko narediš preizkus. Stoči vso toplo vodo iz netlačnega bojlerja, tako da bo poln bojler hladne vode. Zapri ventil hladne vode pred armaturo. Pusti ogrevati na najvišjo temperaturo, brez da vmes odpreš armaturo. Kar bo "puščalo" skozi armaturo bo samo posledica ogrevanja vode, saj bo hladna voda zaprta.

In še obratni primer. Izklopi ogrevanje netlačnega bojlerja, ventil hladne vode pred armaturo naj bo odprt. Če se bo v tem primeru pojavilo puščanje je res nek drugi razlog kot normalno delovanje netlačnega bojlerja.

LP
#11
Ko nizkotlačni bojler ogreva vodo (pri odprtem ali zaprtem ventilu) iz pipe kaplja to je normalno delovanje opisano zgoraj pod točko 2 in 3. Tako tudi deluje.
Problem nastane, ko naraste pritisk hladne dovodne vode v to armaturo, takrat na vrhu armature teče iz nje. Če zaprem ventil pred armaturo neha teči, ko ga odprem teče. Če je pritisk hladne vode izmerjen v kurilnici 4,4 bara ne teče. Če je višji teče.
Sem predvideval, da je naraščanje pritiska hladne vode povezano s segrevanjem vode v tlačnem bojlerju v kotlovnici (kleti), zato sem vgradil rastezno posodo, ki je prej ni bilo, pa ni nobenega efekta. Kljub vgrajeni rastezni posodi tlak hladne vode niha in pri obravnavani armaturi teče.
#12
Glede na napisano, je torej okvara na sami armaturi. Armatura bi normalno morala zdržati vsaj 6 bar brez pojava puščanja.

Če je vhodni tlak hladne vode 4,4 bar, se z večjo ekspanzijo ne bo prav dosti rešilo. Malenkost manj bi nihal pri segrevanju vode v bojlerju v kurilnici, vendar se bi še vedno dvignil proti 5 bar...
Možno je znižati tlak na vstopu v hišo (npr. v vodomernem jašku) z vgradnjo reduktorja tlaka in tlak hladne vode znižati na npr. 3 bar.
Če je slučajno netlačna armatura nižjega cenovnega ranga, je lahko njena življenjska doba že mimo - pač višji tlak kot je, manj časa zdržijo tesnila... Lahko poizkusiš s kvalitetnejšo armaturo...

LP


Skok na forum:




Zadnje novice

V radiatorju šumi
07.11.2019 ob 12:28:59
V radiatorju šumi
Svetujemo, kako pravilno odzračiti radiator in rešiti še ostale nevšečnosti z ogrevanjem.   Okvare... Beri dalje »
Vaša streha pušča?
21.10.2019 ob 07:14:34
Vaša streha pušča?
V določenih primerih vam lahko pri popravilu strehe pomaga vaše zavarovanje doma. Ste ugotovili, da vaša streha... Beri dalje »
Vsestranska delovna oblačila za urejen in profesionalen izgled zaposlenih
23.01.2018 ob 11:35:41
Vsestranska delovna oblačila za urejen in profesionalen izgled zaposlenih
Podjetja s(m)o ljudje, zato je zelo pomembno, da se na delovnem mestu počutimo dobro, saj današnji sodoben in hiter tempo življenja narekuje, da... Beri dalje »
V Lokrovcu pri Celju na ogled skoraj nič-energijska hiša Lumar Urbano-D 149
04.12.2017 ob 10:53:36
V Lokrovcu pri Celju na ogled skoraj nič-energijska hiša Lumar Urbano-D 149
V podjetju Lumar v soboto 9. decembra, med 10.00 in 15.00 uro, v Lokrovcu pri Celju pripravljajo dan odprtih vrat na spremenjeni hiši Lumar Urbano-D... Beri dalje »