Gradnja in obnova > Energijski viri
Kroženje tople vode brez črpalke

Ocena teme:
  • Glasov: 0 - Povprečje: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kroženje tople vode brez črpalke
#16
Pa tud brez lopute ne moreš ločiti sistemov med sabo. Npr ogrevanje bojlerja poleti lahko zavrti vodo še v sistem, preko povratka.
#17
@simek
Da ogreješ neko količino vode iz neke na neko temperaturo potrebuješ točno toliko energije. Da ogreješ prostor iz neke temperature na neko temperaturo potrebuješ točno toliko energije. Ko zaustaviš (izklop črpalke) pri toplovodnem ogrevanju pretok tople vode v prostore si prenehal z ogrevanjem. Prostori se začno ohlajati. V peči je voda na relativno visoki temperaturi zato se začne peč intenzivno ohlajati (velika razlika med temperaturo peči in temperaturo okolice). Ko čez pol ure ali uro ali... sobni termostat da zopet zahtevo za ogrevanje prostorov moramo nadoknaditi vse kar smo izgubili skozi stene v prostorih in vse kar, smo izgubili skozi stene peči. Ker je primanjkljaj velik bo moral peletni gorilnik najprej ogreti peč in nato še prostore. V primeru pa, da nam voda kroži še termosifonsko bo pa energija iz peči namesti skozi stene v kurilnico prehajala po ceveh v prostore. Če vemo kaj nam to kroženje pomeni za prostor, lahko termostat nastavimo npr. na 0,2 °C nižjo vrednost saj vemo, da nam bo termosdifonsko kroženje ogrelo prostor ravno na želeno temperaturo.
Ker je v peči relativno majhna količina vode, stene in oprema pa imajo neko akumulacijo toplote se zagon s hladnejšo vodo v peči ne bo odrazil kot opazno nihanje želene temperature. Poraba peletov pa bo manjša za razliko med termosifonskim prenosom toplote v prostor in izgubami skozi stene peči, ko miruje. V stroki se je uveljavil termin: Izkoristek kotla, o katerem večina monterjev ve zelo malo, uporabniki pa skoraj nič. Glede na izkoristek kotla bi bilo najoptimalneje, da bi bil takšne moči, da bi moral delovati 24/7 skozi vso kurilno sezono. To se potrjuje najbolj pri TČ, kjer veliko lastnikov z njimi obratujejo v 24/7 režimu.
Seveda pa tega ne smemo početi, če peč ni prilagojena za delovanje pri nizkih temperaturah ogrevalne vode.
#18
Danes sem naredil test. Vodo za ogrevanje sem ogrel na 70 stopinj in zaprl ventile pri črpalki, da voda ni mogla krožiti sama od sebe. Voda se je v 2 urah v kotlu ohladila za 15 stopinj.

Potem sem ponovil postopek, tokrat sem odprl ventile, črpalka pa je ostala izklopljena. Voda se je iz 70 na 50 stopinj ohladila v že 20 minutah. Seveda bi se potem spet vklopil gorilec in začel greti, voda bi neprestano krožila in čez eno uro bi imeli v hiši 23 stopinj, kasneje pa kar savno.

Tako kroženje vode samo od sebe je moteče, ker moram potem ročno izklapljati gorilec. Če pa dodam še termostat povezan s črpalko, pa bo vse še toliko bolj zmešano.
#19
Če nimaš nikjer kakšnega bypasa z ročnim ventilom in voda kljub izklopljeni črpalki kroži, potem zamenjaj črpalko, saj je zanič.
#20
@bozgom, svaka čast! Ves sestavek je samo, odgovor na mojo pripombo o povečanju porabe peletov! :wink:

Bom drugače!
1. kako imaš ti narejeno?
2. kako imajo sistem izdelan vsi ki jih poznaš?
3. kako je zastavljenih 99% sistemov?


Termosifonsko kroženje vode je (če nič drugega) MOTEČE!
@pisco, Če napišeš, da si zmeden bom :twisted: Pa tisto pumpo pusti lepo pri miru, ker je z njo vse O.K.!

P.S. Sem kot "omladinec" živel v hiši s termosifonskim sistemom ogrevanja! Brez ene same pumpe, samo tam je bil sistem že v osnovi drugače zastavljen, preseki cevi so bili ogromni, prav tako količina vode v sistemu!
#21
pisco Napisal:Danes sem naredil test. Vodo za ogrevanje sem ogrel na 70 stopinj in zaprl ventile pri črpalki, da voda ni mogla krožiti sama od sebe. Voda se je v 2 urah v kotlu ohladila za 15 stopinj.

Potem sem ponovil postopek, tokrat sem odprl ventile, črpalka pa je ostala izklopljena. Voda se je iz 70 na 50 stopinj ohladila v že 20 minutah. Seveda bi se potem spet vklopil gorilec in začel greti, voda bi neprestano krožila in čez eno uro bi imeli v hiši 23 stopinj, kasneje pa kar savno.

Tako kroženje vode samo od sebe je moteče, ker moram potem ročno izklapljati gorilec. Če pa dodam še termostat povezan s črpalko, pa bo vse še toliko bolj zmešano.

1. Kot so že napisali v holandec obtočne črpalke montiraj tisto membrano za preprečevanje termosifonskega kroženja.

2. Dobi si električarja, ki ti bo prevezal sobni termostat tako, da ti bo hkrati izklopil obtočno črpalko in krmilje gorilca. Gorilec verjetno potrebuje za delovanje na dveh sponkah fazo. Na eni sponki je prisotna stalna faza, na drugo sponki pa lahko fazo prekinjaš in tako ugašaš/prižigaš gorilec. Seveda se gorilec nebo takoj ugasnil kot pri olju ampak, bo šel v zaustavitev po programu. Ko pa bo na obeh sponkah spet faza, bo gorilec začel z vžigom pelet po programu.
#22
Super, hvala vam še enkrat vsem za dobre odgovore. Takoj v ponedeljek grem v akcijo.
Hec je v tem, da sem ravno letos poleti zamenjal oba ventila pred in za obtočno črpalko in bi to lahko že takrat naredil.No glavno, da bom ta problem rešil.

Ta teden dobim še Netatmo termostat.
Gorilec je Ecom2 in ne vem kaj se da dejansko nanj priklopit. Mislim pa da tudi nima lopute za preprečevanje kroženja zraka.
#23
simek Napisal:@bozgom, svaka čast! Ves sestavek je samo, odgovor na mojo pripombo o povečanju porabe peletov! :wink:

Bom drugače!
1. kako imaš ti narejeno?
2. kako imajo sistem izdelan vsi ki jih poznaš?
3. kako je zastavljenih 99% sistemov?


Termosifonsko kroženje vode je (če nič drugega) MOTEČE!
@pisco, Če napišeš, da si zmeden bom :twisted: Pa tisto pumpo pusti lepo pri miru, ker je z njo vse O.K.!

P.S. Sem kot "omladinec" živel v hiši s termosifonskim sistemom ogrevanja! Brez ene same pumpe, samo tam je bil sistem že v osnovi drugače zastavljen, preseki cevi so bili ogromni, prav tako količina vode v sistemu!
Ma o kakem termosifonskem ogrevanju ti sanjaš? Pa nismo več v kameni dobi, da bi živeli brez elektrike in črpalk.
Če segreješ peč v kurilnici ti v dnevni ne bo nič topleje, če ne boš spravil toploto v prostore. Več toplote kot iz peči spraviš v prostore in manj toplote kot izgubiš skozi stene peči manj peletov boš porabil. Mislim, da je to jasno vsem, razen tebi.

PS- sam se ogrevam iz zalogovnika katerega greje toplotna črpalka. Obtočna črpalka mi deluje ves čas ogrevanja (24/7). Mi je pa monter tudi vgradil protipovratni ventil, katerega sem odstranil. Obremenitev obtočne črpalke se me je zato znižala za 2..3 W oz. tam 2kWh/mesec.

@picso Pri testu katerega si napravil ti je peletni gorilnik še deloval, zato se peč ne bi nikoli ohladila in bi zares prišlo do pregrevanja prostorov. Če pa namesto črpalke izključiš peletni gorilnih in sobni termostat nastaviš na nekaj nižjo temperaturo (npr. iz 22 na 21°C), ti bo termosifonski del segrel prostor ravno na pravo temperaturo.
Sem pa opazil da v peči segrevaš vodo na 70°C. Jo moraš toliko zaradi radiatorjev ali peč ne prenese nizkih temperatur in jo segrevaš na toliko, da ne pride do kondenzacije na stenah peči? Če je vzrok peč, potem poslušaj zgornje nasvete in vgradi proti povratni ventil. Gorilnika pa ne ugašaj.
#24
@bozgom, če ti O.Č. deluje 24/7 :!: , pa res ne potrebuješ nepovratnega ventila! :wink:

Se grejem iz zalogovnika, ki ga greje T.Č., pa O.Č. vseeno ugaša. Vsaj v temlem času! Je prihranek z ugašanjem O.Č. verjetno večji, kot tvoj z odstranitvijo nepovratnega ventila! (Imam tri O.Č.) Nnimam pa namena o tem debatirat, ali se pregovarjat, kdo ima tukaj prav!

Saj tebi verjetno je jasno, tudi če tvoja teorija drži, je pri enost. hiši potrebno porabo peletov, izračunat na drugo decimalko, da ugotoviš kolikšen je prihranek, s tistim termosifonskim segrevanjem po koncu delovanja gorilca!

Je pa meni povsem jasno, kaj si želel povedat in v tem primeru pač naj @pisco preveže ugašanje O.Č. z termostatom, na ugašanje gorilca z termostatom!
#25
bozgom Napisal:@picso Pri testu katerega si napravil ti je peletni gorilnik še deloval, zato se peč ne bi nikoli ohladila in bi zares prišlo do pregrevanja prostorov. Če pa namesto črpalke izključiš peletni gorilnih in sobni termostat nastaviš na nekaj nižjo temperaturo (npr. iz 22 na 21°C), ti bo termosifonski del segrel prostor ravno na pravo temperaturo.
Sem pa opazil da v peči segrevaš vodo na 70°C. Jo moraš toliko zaradi radiatorjev ali peč ne prenese nizkih temperatur in jo segrevaš na toliko, da ne pride do kondenzacije na stenah peči? Če je vzrok peč, potem poslušaj zgornje nasvete in vgradi proti povratni ventil. Gorilnika pa ne ugašaj.

Ne razumem kaj misliš s tem da mi je gorilnik deloval? Bil je vklopljen, ni pa gorel. S testom sem hotel preveriti kako hitro se izgublja toplota iz kotla v primeru, če voda ne kroži samodejno po ceveh.
Gorilec se izklopi ko doseže 67 stopinj, voda se potem segreje še za 3 stopinje (če je ventil pri črpalki zaprt in voda ne kroži). Prej se to ni zgodilo, ker se je voda sproti ohlajala. Danes sem v takem režimu delovanja (z ročnim zapiranjem ventila) za test nastavil, da se bo gorilec izklopil še par stopinj nižje.

bozgom, pomoje se mi nekaj narobe med sabo razumemo. Ti stalno omenjaš da nastavim termostat za eno stopinjo nižje. Hec je v tem da lahko nastavim tudi 10 stopinj nižjo temperaturo, pa se mi termostat ne bo vklopil, ker bo voda krožila sama od sebe in ogrevala prostore čeprav tega sploh nočem! Razumeš v čem je problem? Moj sobni termostat (ta je priključen na črpalko za vodo) je tukaj popolnoma brez funkcije, ker mu ni treba nikoli vklopiti črpalke, itak voda kroži prosto po prešernu.

Kdaj pride do kondenzacije v kotlu ne vem, niti ne vem kako to preveriti, je pa na kotlu napisano delovno območje 70-85 stopinj.
#26
@pisco, @bozgom bi s termostatom izklapljal gorilec in ne O.Č., oz. oba skupaj! :wink:
Če želiš v prostoru 22st.C., nastaviš termostat na 21,8 in O.Č. in gorilec se ugasneta,ko se doseže ta temp., termosifonsko pa se ogreje še za 0,2st.C! Ob potrebi za ogrevanje pa štartata tako O.Č. , kot gorilec!
#27
Nekdo je prej omenil loputo na gorilcu, da se toplota ne odvaja prehitro skozi dimnik.

Moj Ecom2 gorilec te lopute mislim da nima...ali obstaja kakšna domača predelava, da bi jo dogradil?


Ali sta membrana in gravitačna zapora dve različni stvari? Ali se membrani še kako drugače reče, da bom vedel kaj rečt prodajalcu, da me ne bo čukasto gledal ko ga bom spraševal za membrano :lol:
#28
Tisto se imenuje proti povratni ventil. Lahko je v ohišju ali pa kot samostojen del sestavljen iz dveh kovinskih plošč, kovinske palice in vzmeti. Črpalka ti bo premaknila vzmet, termosifonski vzgon pa bo preslab. Obstaja pa nevarnost, da ti med kovinski plošči pride kakšna umazanija in ne bosta več tesnili. Pol bo pa zopet omogočen termosifonski tok. Mnogo bolj zanesljiva (in seveda dražja) bi bila rešitev z motornim ventilom, oz da na obstoječi mešalni ventil prigradiš motorni pogon.
Če je delovni področje peči med 70 in 85°C in ne veš, če imaš nizko temperaturni kotel potem pozabi moje prejšnje predloge in namesti proti povratni ali motoentil ter s termostatom še naprej ugašaj črpalko.

[Slika: 7789459f220e.jpg]

tole je protipovratni ventil v ohišju. Da pa se dobiti le notranji del (vse kar ni v oker barvi), katerega postaviš med črpalko, dve tesnili in holandcem.
#29
simek Napisal:@bozgom, če ti O.Č. deluje 24/7 :!: , pa res ne potrebuješ nepovratnega ventila! :wink:

Se grejem iz zalogovnika, ki ga greje T.Č., pa O.Č. vseeno ugaša. Vsaj v temlem času! Je prihranek z ugašanjem O.Č. verjetno večji, kot tvoj z odstranitvijo nepovratnega ventila! (Imam tri O.Č.) Nnimam pa namena o tem debatirat, ali se pregovarjat, kdo ima tukaj prav!
Sedaj, ko je dovolj toplo meni ugasne komplet ogrevanje- biti pa mora povprečna temperatura v obdobju 6. ur višja od trenutno nastavljene vrednosti 15°C. Ko pa ogrevanje deluje mi pa računa, za koliko se razlikuje voda, katera gre iz zalogovnika v stanovanje od tiste, katero je izračunala avtomatika. Ker imam to sondo v sredini 300 l zalogovnika bi mi v primeru izklopa obtočne črpalke in izmerjenih izgub skozi plašč zalogovnika tam 40W verjetno prej zrasla brada , kot pa bi se TČ znova zagnala. Torej mora OČ delovati ves čas ogrevanja. Mi bo pa porabila največ 14 kWh/mesec :wink:
#30
Mi smo se doma 20 let greli termosifonsko. Črpalka nikdar delala. Sploh ne vem kje se je prižgala. Peč je bila ob menjavi še čisto ok.


Skok na forum:




Zadnje novice

Pohištvo za jedilnice
04.10.2023 ob 13:35:53
Pohištvo za jedilnice
Mize in stoli – kako pomembna je pravilna izbira? Izbira pravega kompleta miz in stolov v... Beri dalje »
Na ogled skoraj nič-energijska individualna hiša Lumar
02.10.2023 ob 08:08:40
Na ogled skoraj nič-energijska individualna hiša Lumar
V podjetju Lumar v soboto 7. oktobra, med 10.00 in 15.00 uro, pripravljajo nov dan odprtih vrat v okviru Lumar Zero Emission... Beri dalje »
Naravna svetloba: Ko eno okno ni dovolj
25.09.2023 ob 08:28:13
Naravna svetloba: Ko eno okno ni dovolj
Jesensko obdobje nas po navadi pozdravi s hladnejšimi in krajšimi dnevi, ki jih običajno preživljamo večinoma v zaprtih... Beri dalje »
Sanacija hiš po poplavah
13.09.2023 ob 12:58:03
Sanacija hiš po poplavah
Poplave avgusta 2023 so prizadele veliko območij v Sloveniji, poškodovanih je bilo tudi veliko hiš. Lumarjevi strokovnjaki... Beri dalje »