sassapo Napisal:Namesto električne energije takšne TČ napaja, kurilno olje ali plin. Namesto elektro motorja je dieselski oz. plinski. Takšne naprave nimajo preklopnih ventilov za odtaljevanje, ne poznajo klasičnih defrostov in nekatere delujejo tudi do 90°C dvižnega voda. Do tu vse fajn, samo cena je v nebo.
Z vsako elektro gnano TČ, pa lahko uporabljaš vse možne kombinacije črpanja energije. Je samo vprašanje kaj želiš
Kakšne imajo pa potem uparjalnike da ne potrebujejo odtaljevanja? Kaksna je pa učinkovitost, glede nato da dosegajo tako visoke tempetature? Vsaka nova stvar ima zacetno visoko ceno, vendar ce so ucinkovitejse od električnih bodo kmalu tudi na nasem trgu zanima me tudi ali je lahko zemeljski uparjalnik manjsi v primeru, da je uporabljen kot sekundarni vir, primarni pa imamo zrak.
Takšni sistemi obstojajo že vrsto let, res so bili prej rezervirani bolj za industrijsko rabo, saj se ni dobilo pod cca 30kw moči. Takšno TČ poganja dieselski ali plinski motor, vse je narejeno tako, da se porabi vsa toplotna energija, ki jo stroj oddaja. Izmenjevalnik (uparjalnik) ni plinski apak je v njemu solnica, tako tudi ni potrebe po 4 potnem ventilu, kateri zmanjšuje izkoristek. Odtaljevanje se potem vrši z solnico, ki je natanko takšne temperature, da je odtajanje učinkovito. Takšna rešitev pomeni 4x manj energije za defrost in nepretrgano gretje
Preklapljanje med energetskimi viri je smiselno edino ob premajhni parceli (tako imam narejeno tudi sam) katera ne omogoča postavitve dovolj velikega kolektorja.
Homer... ali je ekonomsko upravičeno, da si nekateri kupujejo Ferarije in podobne avtomobile... no verjetno si jih zato, ker si jih lahko, tako je pa tudi z vsemi ostalimi stvarmi! Če bi vse gledal izključno iz ekonomske plati bi še danes živel v votlini in kuril z odprtim ognjem :wink:
Res je kar praviš....
Tudi Ferrari nima neke ekonomske upravičenosti, pa ga nekateri kupijo (morda zato da se pokažejo, ali pa da katera "pade" na avto)...
Kljub vsemu pa tudi tisti ki kupijo Ferrari iščejo neko računico pri ogrevanju (čudno, a ne?)
In ti sistemi, ki jih omenjaš ravno zato niso upravičeni....
No takšen, ki si lasti Ferarija ali podobno mrcino, verjemi da bo hotel vse kar ima v premium kvaliteti
Ne vem zakaj tako razmišljaš, če premium izdelkov ne bi kupovali jih tudi ne bi izdelovali, mar ne?
Zato ker berem zapise na forumu.
Hiša koliko? 200.000€ in plus, potem pa se razmišlja o prihranku par sto € za ogrevanje...
Avto se zamenja na nekaj let, pričakovanja o TČ pa so vsaj nekaj desetletij.....
Precej iracionalno.
sassapo Napisal:Takšni sistemi obstojajo že vrsto let, res so bili prej rezervirani bolj za industrijsko rabo, saj se ni dobilo pod cca 30kw moči. Takšno TČ poganja dieselski ali plinski motor, vse je narejeno tako, da se porabi vsa toplotna energija, ki jo stroj oddaja. Izmenjevalnik (uparjalnik) ni plinski apak je v njemu solnica, tako tudi ni potrebe po 4 potnem ventilu, kateri zmanjšuje izkoristek. Odtaljevanje se potem vrši z solnico, ki je natanko takšne temperature, da je odtajanje učinkovito. Takšna rešitev pomeni 4x manj energije za defrost in nepretrgano gretje
Preklapljanje med energetskimi viri je smiselno edino ob premajhni parceli (tako imam narejeno tudi sam) katera ne omogoča postavitve dovolj velikega kolektorja.
Homer... ali je ekonomsko upravičeno, da si nekateri kupujejo Ferarije in podobne avtomobile... no verjetno si jih zato, ker si jih lahko, tako je pa tudi z vsemi ostalimi stvarmi! Če bi vse gledal izključno iz ekonomske plati bi še danes živel v votlini in kuril z odprtim ognjem :wink:
Na moji parceli je dovolj površine, vendar je višinska razlika in teren ni raven. Zaradi preklapljanja sem imel v mislih toploto črpalko manjše moči nekje 9kw zrak voda ter manjši vertikalni zemeljski kolektor, namesto 14kw zračne toplotne črpalke. Sklepam da, če bi želel samo zemeljski kolektor z direktnim uparjanjem moči nekje 9kw bi potreboval veliko zemeljsko površino, ogromno plina v ceveh zato sklepam, da bi bilo ugodneje s preklapljanjem virov ali se motim?
Ker je s takimi rešitvami ekonomika na drugem mestu, bi ti predlagal enostavno dve TČ (VV in ZV), združene na sekundarnem vodnem krogu kot bivalentno ogrevanje. Za to seveda potrebuješ še neko dodatno regulacijo.
Zakaj dve, če obstoja ena za to! Z direknim uparjanjem pa ni šale, obvezno mora teren viseti proti enoti, (kompresorju) kar je izvedljivo edino na ravnem terenu, v tvojem primeru bi kombiniral solnico zemlja - zrak - voda
V primeru, da je v zunanji zracni enoti samo uparjalnik mislim, da ne potebujem neke posebne regulacije le preklopni ventil na zemeljski kolektor. Malo sem gledal hotjet 8s in 11s razlika v ceni minimalna, se skoraj bolj splaca vzeti 11ko. Pri solnici potrebujem poleg dodatno crpalko ter toplotni izmenjevalec. Koliko bi pa doprineselo na letni ravni, ce bi na 11kw crpalko prikopil zaporedno vakuumsiki kolektor nekje 5m2. Ali je mozno poleti pasivno ogrevati sanitarno vodo v taksnem primeru?
zanima me kako zakonodaja ureja postavitev hibridnih črpalk nad 20kW v več stanovanjskih objektih. so kakšne omejitve, zahteve ali potrebuješ samo soglasje ostalih v objektu za njeno postavitev?
Ne vem zakaj bi za hibrida potreboval kakršnokoli dovoljenje, zaenkrat je potrebno dovoljenje edino za uporabo podtalnih vod. Bo pa verjetno potrebno vključit distributerja plina (če gre za plinsko) ali dimnikarja v primeru ELKO
Prejšnji teden smo montirali plinsko toplotno črpalko grelne moči 95kW. Ta naprava poleg toplotne črpalke izkorišča tudi toploto motorja in toploto izpušnih plinov, katera se preko izmenjevalca prenese na freon in gre potem do ločene notranje enote kjer se prenese na vodo. V uparjalniku je freon in ne solnica.Ima samo ločen hladilnik (glykolski) za odpadno toploto motorja v načinu hlajenja. Odpadna toplota motorja lahko simultano pri hlajenju ogreva sanitarno vodo (npr hotel, bolnica...) max temp. vode je 55st pri uporabi obeh virov TČ in motor, pri gretju sanitarne vode samo z motorjem je 70-80st. Defrost uparjalnika se vrši med ogrevanjem iz toplote motorja. ogrevanje objekta se ne ustavlja. Glede dovoljen, potrebovali smo samo plinski priključek. Je pa od primera do primera različno glede na to kaj zahteva prostorski akt.
V tvojem primeru gre za izdelek daljnovzhodnega proizvajalca kjer je klasičen plinski krog z uporabo 4 potnega ventila. Ta rešitev je enostavnejša in posledično tudi cenejša. Tudi hladivo je v tvojem primeru R410A, če je pa stara zaloga pa R407C. Zato tudi ni mogoče dosegati tako visokih izgodnih temperatur. Naprave tega tipa so priorij namenjene hlajenju tam kjer ni električnega priključka ustrezne moči. jasno, pa da imajo pri gretju precej višji izkoristek.
So pa takšne naprave na trgu že vsaj 20 let