Gradnja in obnova > Klasična gradnja
Opeka proti siporeks

Ocena teme:
  • Glasov: 0 - Povprečje: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opeka proti siporeks
#16
Predmet: Estrih/mansarda - v posamezne sobe ali po celotni površini?
Tadej7ad Napisal:In če boš že zidal, zidaj s klasiko - 10 (ali 12) cm porotherm. Sem v pritličju predelne stene naredil iz siporeksa, pa mi je žal - doni in slaba zvočna izolacija. V mansardi (klasika) je povsem drugače.
211 konjev sreče v ovinkih...
[Slika: r53supercharged.jpg]
JOHN COOPER WORKS evolucija
#17
SREČA Napisal:Še malo o akumulaciji-dobra sposobnost akumuliranja (zbiranja, skladiščenja) materiala pomeni, da ima sposobnost sprejeti in zadržati veliko količino toplote (v našem primeru). To pomeni, da se tak material počasi ogreje in počasi ohladi. To je za zunanji ovoj stavbe zelo pomembno predvsem poleti, ko material z dobro akumulativnostjo čez dan akumulira zunanjo toploto (je ne spusti v notranjost) in jo oddaja nazaj v okolje ponoči, ko je hladneje.
Zunanji ovoj stavbe naj bi imel tako sposobnost akumulacije, da bi zadrževal toploto pred vdorom v notranjost cca 12ur.


...gradivo z visoko akumulacijo (besedi dobro bi se izogibal) toplote je slabo izolativno gradivo, ki ni vedno dobrodošlo. Sploh pa ni s toplotnoizolativnega stališča. Tele komercialne izjave s faznimi zamiki so sedaj, ko je aktualna dobra nizkoenergetska in pasivna gradnja - sekundarnega pomena, saj se toplota regulira predvsem preko mehanskega prezračevanja.

..opeka je definitivno najcenejši in zvočno zelo učinkovit material. vendar je treba biti posebno pozoren na hrup zunanje okolico. Kot pišejo ostali- ni vsak hrup isti. V dogovoru z gradbenim fizikom izbrati optimalno gradivo.
#18
No pa bom še jaz iz prakse nekaj napisal:

- Hiša iz siporeksa TB 40 tlorisa 70m2 postavljena na temeljni plošči velikosti 150 m2 (že vsi pločniki in velika terasa)
- spodaj 8 cm EPS 100, nad njim 12 cm estriha v katerih je v spodnjo cono estriha zazdano električno talno gretje in čez njega ploščice.
- prva plošča je AB 15 cm in nad njo zgolj 1 cm plamapur zvočne izolacije, na njej pa 7-9 cm estriha z električnim talnim gretjem v spodnji coni. V zgornjem nadstropju je na tleh 1 cm debel parket za talno gretje, razen v kopalnici, ki je v ploščicah.
- zgornja plošča je monta - 22 cm in na njej je 15 cm stiroporja.
- streha je betonska in neprezračevalna - kritina korec.

Notranji ometi so apneno gipsni debeline cca 1 cm, dodatne izolacije navzven ni - je zgolj dobrih 5 mm paroprepustnega lepila in mrežice z dodatnim slojem putzspahtla in 1,5 mm paroprepustni zaključni sloj. Pred izdelavo fasade sem z peskano lepenko hidroizoliral še cokel do višine 30 cm (sistem L), da ne bi slučajno od kje potegnilo vodo. Ker je siporeks tudi izolacijski material je odličen za prvo vrsto nad temeljno ploščo, ki jo je sicer problemetično toplotno izolirat - ne bi mogel narediti terase in pločnikov v enem kosu s temeljno ploščo za hišo. Stavbno pohištvo je narejeno pri mizarju s stekli U=1.1 - kdo ve kaj je v resnici.

Uporabniške izkušnje:
Hiša je za moj pogled dobro izolirana in zelo stabilna.
Tudi prehodna obdobja niso problematična. Stabilnost pripisujem veliki akumulaciji in vztrajnosti estrihov in sredinske AB plošče. V kolikor imajo estrihi med 20 in 25 stopinj te v naši hiši ne bo ne zeblo niti ti ne bo prevroče. Ker so stene iz siporeksa so tudi prijetne ko se nasloniš ob njih oz. nikoli ne čutiš, da bi od njih seval mraz ali toplota.
Ker imam tudi tipala temperature v estrihih jih lahko merim v vseh prostorih vse leto. Poleti ob daljši vročini so se estrihi segrejeli tudi na 26 stopinj - ob pomoči oz. stalnem delovanju klime smo temperaturo v notranjosti čez poletje držali na 26 stopinj. Pri nas je čez poletje približno tri tedne tako vroče tudi ponoči, da žal tudi z odprtimi vsemi okni in vrati ne moreš čez noč analogno shladiti hiše. Po nekaj dneh take hude vročine oz. ko imaš konstantno v hišo okoli 25 stopinj je logično, da se vse kar je v hiši segreje na to temperaturo - tudi akumulacijski estrihi in ostalo.
Na jesen smo glede na ostale starejše neizolirane hiše v okolici zakurili več kot pol meseca kasneje.
Grejemo se izključno na električno talno gretje in uspemo izkoriščati gretje zgolj v času MT. Tudi v najhujšem mrazu - nekaj dni konstantno med -5 do -2 stopinji je zdržala akumulacija estrihov za cel dan. Estrihi v spodnji etaži so bili ob 6 uri zjutraj segreti na 26 stopinj, zvečer pred spanjem pa so imeli le še dobrih 22 stopinj. Celo zimo v hiši ni padlo pod 20,5 stopnje. Sicer pa imamo konstantno okoli 21,5 +- 1 stopinjo. Tudi sobe zgoraj so stalno ogrete na okoli 20 stopinj in se tudi tam ni nikoli dvignila temperatura estrihov nad 25 stopinj. Razlike so v kopalnicah (cca. 1 stopinjo višja željena temperatura) in sicer spodnja je dosegala temperaturo estrihov 30 stopinj, zgornja, ki je manjša na severnovzhodnem vogalu hiše enako velikom oknom kot spodnja manjša debelina estriha, ki je še preštrikan z vodovodnimi in kanalizacijskimi instalacijami pa se je zjutraj segrel estrih na 35 stopinj in se je včasih čez dan še dodatno vklopilo gretje.

Dnevne porabe za ogrevanje hiše so bile v najhujšem mrazu okoli 60 kwh MT, sedaj ko je čez dan tudi 10 in več stopinj pa le še okoli 30 kwh. To zimo - do danes smo za ogrevanje porabili približno 230 EUR!

Jaz menim, da je akumulacija objekta zelo pomembna za samo stabilnost hiše - konstantno iste temperature in na tak menim, da je tak način akumulacije kot ga imam sam odličen - akumulacija v tleh, stene pa čim bolj izolativne. Še boljša bi bila montažna hiša s takimi estrihi in vmesno betonsko ploščo.

Tudi ko zračimo hišo in vse odpremo na prepih za 5-10 minut se temperatura v prostorih trenutno zniža zgolj za 2-3 stopinje in se v cca. 15 minutah zopet spravi na temperaturo pred zračenjem.

Zvok:
zvok se po hiši iz siporeksa močno prenaša in sicer udarni zvok. Recimo žena v hiši sesa in s seslcem udarja ob stenske ploščice so ti udarci fino slišni prd hišo. Ali pa se greš tuširat in ko jemlješ tuš ročko iz nosilca ali pa z njo udariš po ploščicah se tudi sliši po celi hiši. Drugače pa se zvoki iz zunanjosti v notranjost hiše ali pa med sobami zelo malo prenesejo - po moje boljše kot gola opeka oz. po tisti tabeli.

Vpojnost za vodo:

Imam lesena okna in zunanjih špalet najprej nisem silikoniral (stik špalete in okvirja okna). Ker les nekoliko deluje se je na stiku ustvarila zarpoka po kateri je na južni strani hiše ob dežju z vetrom pričelo zamakati v notranjost. Še posebej problematično je bilo spodaj v dnevni sobi saj se je kar nekaj kock napilo vode, ki so se sušile v notranjost hiše približno 20 cm v višino zidu (ena višina kocke). kakor hitro so se kocke napile vode in jo pokazale v notranjosti so se tako hitro tudi posušile - par dni in je bil popolnoma suh zid. Sam omenjeno lastnost štejem za dobro, saj se hitro pokaže kje je napaka, hitro se tudi posuši in ne pusti velikih posledic za seboj. Pri klasiki se take majhne napake ne pokažejo, je pa zid vseeno moker in to zelo dolgo. Po moje če ti poplavi hišo iz siporeksa jo boš imel veliko hitreje suho kot hišo iz ostalega materiala, še vedno pa ohranjaš vse lastnosti materiala - trdnost in izolativnost.

Še en zelo pomemben faktor siporeksa - paropropustnost. Zaradi tega je potrebno biti izjemno pazljiv pri izbiri notranjih ometov in predpremazov, da tega ne uničiš. Nekateri delajo namesto notranjih ometov lepilo in mrežico kar je močno narobe - sploh če vzameš kakšno tako parazaporno lepilo.
Paraprepustnost ne pomeni, da ti ne bo potrebeno zračiti je pa izjemnega pomena pri uravnavanju ustrezne relativne vlage v prostoru. Ob povišani vlagi le to vsrkava vase in jo hrani, ob pomanjkanju pa jo skozi zidove oddaja. Lahko bi tudi rekel, da je siporeks akumulativen material za ustrezno relativno vlago v prostoru, kar je tudi izrednega pomena. Ravno tako če boš tako hišo iz siporeksa zasmradi s kakšnim golažem in jo ne prezračiš bo čez nekja ur vonj izginil. Je pa verjetno tako dolgotrajno početje lahko nevarno, saj ti bo začela hiša čez čas smrdeti in je ne boš mogel niti z beljenjem bistveno popraviti.

Še cena take hiše. Bolj kot cena materiala je pomembna cena izvajalca. Jaz sem gradil tako, da sem material nabavljal sam (plačeval 20% davek) in imel izvajalce samo za delo. Do dokončane, opremljene in vselje hiše sem prišel v 14 mesecih za zelo ugodno ceno - manjšo kot smo računali oz. na račun tega smo izbirali dražje zaključne materiale in opremo.

Če bi danes delal še enkrat ne bi ničesar spremenil pri hiši oz. je nekaj - okna bi naredil za 20 cm višja (danes so 120x120).

@Terakota, če želiš lahko prideš še enkrat k meni - v zimskem ogrevalnem času in še kakšno rečeva na temo gradnje.

Uhhh, kakšen spis.
#19
Čojko kapo dol in hvala lepa za tale elaborat. Te pokličem in tokrat pripeljem s sabo na ogled še škripačko Smile Černjak je zidal tako, da je med predelnimi in nosilnimi stenami 1cm reže, ki je zapolnjena s purpenom. Domnevam, da je ta reža namenjena prekinitvi zvočnega mostu, torej preprečitvi prenosa udarnega zvoka (pri zapiranju vrat recimo) http://hisaytong.wordpress.com/
Copy-paste z njegovega bloga:
- zagotoviti odmik predelne stene od nosilnih delov konstrukcije vsaj 1 cm, izvedba gibljivega stika;
- sidranje vsake 3. vrste v nosilni zid s pocinkanim elastičnim sidrom;
- zapolnjevanje dilatacijske fuge z montažno peno.
#20
Ni panike, kar pridita oba.

Tista diletacija pa ne koristi kdo ve koliko. Čez pride omet. Ko udariš po nosilnem zidu hiše ti tudi ne pomaga. Saj loputanje z vrati ni tako problematično. Bolj če udariš po zidu, kar pa se dogaja redko. Pri nas je še najbolj moteče to od kopalnice.


Skok na forum:




Zadnje novice

Predstavljamo vse montažne hiše na slovenskem trgu
08.06.2021 ob 07:28:05
Predstavljamo vse montažne hiše na slovenskem trgu
Odločitev za nov dom je ena najpomembnejših v življenju. Zato je potrebno, da izberemo dobro in kakovostno hišo, ki nam bo... Beri dalje »
Potrebujete stanovanjski kredit? Naredite si informativni izračun.
02.06.2021 ob 13:07:02
Potrebujete stanovanjski kredit? Naredite si informativni izračun.
V življenju so stvari pogosto nepredvidljive. Velikokrat nas presenetijo dogodki, ki so vezani na večjo, neobičajno porabo finančnih... Beri dalje »