Objave: 1
Teme: 1
Pridružen: Jan 2011
Ocena:
0
Pozdravjeni!
Pri gradnji hiše razmišljam o uporabi penjenega betona (Ytong). Zanimajo me vaše izkušnje in nasveti z gradnjo in bivanjem v takšni hiši. Predvsem me zanima kakšna je zvočna izolativnost in kako je z akumulacijo toplote v primerjavi s klasično opečno gradnjo.
Ker bo hiša stala na poplavnem področju, me zanima kako je s sušenjem takšnega zidu po poplavi in kako se spremenijo lastnosti po poplavi.
Kako pa je s staranjem takšne gradnje, npr. po 40 letih? Ali se lastnosti, trdnost spreminjajo s časom?
Kaj pa cena? Ali je res primerljivo s klasično gradnjo z opečnimi zidaki?
Hvala za odgovore!
Marko
Objave: 7505
Teme: 227
Pridružen: Mar 2008
Ocena:
0
@GRADiM :lol:
Pa vseeno (vsaj iztočnica):
viewtopic.php?f=5&t=28281
beton 20 cm: Rw=54 dB
opeka (polna) 20 cm: Rw=54 dB
opeka (z odprtinami) 20 cm: Rw=52 dB (približno)
porozni beton (siporeks) 20 cm: Rw=38 dB
mavčnokartonska stena: Rw=60 ali več... (pa še ometov ne rabiš ;-) )
Rw je zvočna izolativnost. Večja je, manj zvoka se prenaša.
Glede akumulacije je pa porobeton nima.
Vse zgornje je samo povzetek iz že zapisanega tukaj gori - uporabi iskalnik.
211 konjev sreče v ovinkih...
![[Slika: r53supercharged.jpg]](http://shrani.si/f/P/Cm/2bVKGTTq/1/r53supercharged.jpg)
JOHN COOPER WORKS evolucija
Objave: 1151
Teme: 178
Pridružen: Nov 2006
Ocena:
0
Citat:Ker bo hiša stala na poplavnem področju, me zanima kako je s sušenjem takšnega zidu po poplavi in kako se spremenijo lastnosti po poplavi.
Tole mi pa ni čisto jasno. Gradil bi na poplavnem območju, pa z besedila sodeč pričakuješ, da boš poplavljen...
Za božjo voljo, menda ja ne boš tam gradil.
Po drugi strani pa, kje so institucije, ki sploh dovolijo gradnjo na takem območju. Potem pa v primeru poplav kritiziranje države, pa zavarovalnic, pa......
Tole mi res ni jasno....
Aja, da se vrnem k temi. Niti opeka niti siporex ni narejen zato, da bi bil vsako leto par dni v vodi! Po moje se siporex še bolj "napije" vode. Najenostavneje je narediti poizkus. Stehtaj po volumnu enak kos siporexa in opeke, ga potopi v vodo za npr. par ur in jih stehtaj potem. Potem jih lahko pa še tehtaš med sušenjem, pa vidiš kdo hitreje zgublja vlago.
Ampak, kot sem že zgoraj menil, dobro premisli v kaj se podajaš s takšno gradnjo!
Objave: 553
Teme: 2
Pridružen: Aug 2009
Ocena:
0
Porobeton za vlago gotovo ni. Ko je bila še moderna gradnja predelnih sten iz siporeksa, smo stene kopalnice vedno projektirali iz opečnih zidakov in ne siporeksa (ravno zaradi nevarnosti zamakanja). Če se je siporeks namočil, se je začel drobiti. Mogoče je današnji portobeton bolj odporen-ne vem.
Iz lastnih izkušenj pa vem, da dobro akumulira toploto-fasado imamo oblečeno s porobetonskimi zidaki. Poleti, se čez dan fasada kar dobro ogreje, kar se čuti predvsem zvečer, ko iz fasade "puhti" čez dan akumulirana toplota.
Objave: 4395
Teme: 98
Pridružen: Feb 2006
Ocena:
1
Nebomgabiksal - ne da ne verjamem tvojim podatkom o dušenju zvoka, a prosim dopiši za katere frekvence velja. Nekaj drugega je če si v naravi in te kvečjemu zanima dušenje govora, ali pa te zanima dušenje cvilenja zavor na bližnjem križišču ali pa dušenje mimohoda vlaka.
Na pamet se mi zdi da plinobeton bolje duši višje frekvence, težji materiali pa nižje. Podobno kot je bilo v temah o izolaciji - ni važen samo koeficient, važen je tudi fazni zamik in šele celota se lahko obnaša odlično, povprečno ali zanič.
Iz izkušenj pa - govor siporeks dobro duši, če pa po steni potrkaš je pa obum. Če daš na siporeks na vsako stran cm do dva klasičnega ometa, se pa tudi ta slabost izredno izboljša.
sicer pa alumulacije nima siporeks nikakršne, ko sem se sam odločal sem pa naračunal da me pride dražje kot klasična opeka in več izolacije. To in akumulacija je pri meni prevagala na betonske zidake v kleti in opeko drugod.
LP,
Samojed
Objave: 2489
Teme: 48
Pridružen: Jan 2007
Ocena:
2
Samojed, lahko izraziš v procentih razliko v ceni ki si jo naračunal? (Gradnja z opeko vs gradnja z ytongom). Je res taka razlika, da pokrije tudi ceno dela, ki ga je pri opeki nedvomno več in je zato domnevam tudi dražje. Sam se ogrevam za ytong, vendar me moti, da ni akumulacije toplote.
Objave: 1521
Teme: 56
Pridružen: Feb 2007
Ocena:
0
Terakota akumulacijo delno rešiš z estrihi. Pa sj smo že debatirali da preirana akumulacija ni dobra, vsaj v prehodnih obdobji ne.
Glede dela je pa tk. Če delaš sam te doleti 20% davek, če ti firma, te opali pri delu. Če boš veliko delal kasneje sam je ytong prijaznejši.
Fasadna izolacija pa itak v vsakem primiru razen če si na primorskem.
Ni pa noben baubau sam postavit hišo z ytongom. Kar za klasiko ne upam trditi.
LP Andrej
Objave: 4395
Teme: 98
Pridružen: Feb 2006
Ocena:
1
Točne številke težko navedem, a ko sem računal cene materiala in dela ( v obeh primerih ne bi delal sam) sem prišel na približno isto vsoto z klasiko + 12cm stiroporja kot ytong brez izolacije. Sicer bi verjetno tudi pri ytongu mogoče lahko nekaj prihranil, a mislim da ne prav dosti. Ok, klet bi v vsakem primeru bila iz betonskih blokov, zgoraj sem se pa raje odločil za popolno klasiko, klasične plošče in tudi betonsko ploščo nad mansardo. Akumulacije imam tako polno kapo in mi ni žal, bom pa videl poleti - mislim da bi prav tako moralo "delovati".
LP,
Samojed
Objave: 7505
Teme: 227
Pridružen: Mar 2008
Ocena:
0
Samojed Napisal:Nebomgabiksal - ne da ne verjamem tvojim podatkom...
POjma nimam - samo navajam podatke, ki so že nekje tukaj na PSS ;-)
Kar se zvoka tiče pa mislim da se ravno v temiu v kateri sem podal link piše kakp se vse sliši...
211 konjev sreče v ovinkih...
![[Slika: r53supercharged.jpg]](http://shrani.si/f/P/Cm/2bVKGTTq/1/r53supercharged.jpg)
JOHN COOPER WORKS evolucija
Objave: 2489
Teme: 48
Pridružen: Jan 2007
Ocena:
2
Sam bi dela le v primeru, če bi se odločil, da lahek jeklen skelet oblačim v styrodur. Če bo pa zidano, bodo zidali zidarji. Preveč opreme je treba imet (opaži,dvigalo itd., itd.) Tudi nimam toliko časa, da bi se tega lotil sam (čeprav bi mi bilo v veliko veselje). Rad bi, da pacast in fizično naporen del gradnje mine hitro. Kaj pa stensko gretje? Je za ta tip gretja opečni zid primernejši od porobetonskega?
Objave: 2816
Teme: 78
Pridružen: Mar 2008
Ocena:
0
Siporeks pije vodo kot žolna. Se pa tudi posuši. Ni pa fajn, da vmes zmrzne, potem se lušči gornja plast. Tudi dež, zmrzal, dež, zmrzal, mu prav nič ne koristi in v tem primeru pride do postopnega razpadanja. S tem da tudi cegel na to ni imun, vendar siporeks pije vodo bolj. Verjetno mu ne bi koristilo, da bi se namakal (dobesedno) v vodi. Torej da bi bil v vodi. Sam sem imel par koščkov, ki so se namakali v vodi v kombinaciji z nižjimi temperaturami okrog nule in se je dejansko videlo, da je malenkost začel razpadati. Ni lepo za videt. Imaš občutek, da bi se zidovi ob hujšem deževju stopili. Bom za foro enega dal namakati, da vidim, če bo res razpadel. Drugače pa siporeks plava na vodi.
Gradnja je precej enostavna s to zadevo, z ne preveč truda so stene ravne. Zelo dobra zadeva je tračna žaga, ki se jo sposodi pri xelli, cena cca 15 EUR/dan.
Zaenkrat lahko rečem, da je akumulacija nična. Ko je zunaj toplo, so stene še vedno mrzle in rabijo precej časa, da se temperaturno izenačijo (zlasti na notranji strani, kljub temu da oken še ni).
Je pa par stvari - vertikalne vezi so fi 16 cm, ker je v nekaterih primerih malo. Za hrvaški trg imajo bloke s kvadratno luknjo - če bi vedel, bi imel raje take, da so vezi z več betona. Boljši občutek daje opečnata stena, kjer so vezi v celoti betonirane npr. 25x25 cm in so še cegli vezani v beton. Ali pa vsaj betonski votlaki tudi dajejo boljši občutek. Sam sem nekatere vv dodelal na dimenzije 20x25, ker nadzorna ni bila zadovoljna s fi16cm in sem protipotresne bloke "modificiral".
Glede lepila - ytongovo lepilo veže zelo hitro, praktično takoj in ni dosti časa za kakšne popravke. Italijansko lepilo (Kurivo) se suši precej dlje, več ur proti ytongovem, ki je praktično suho v eni uri.
Objave: 2816
Teme: 78
Pridružen: Mar 2008
Ocena:
0
Hiša na poplavnem območju - pravkar videl. Kaj to pomeni, da bo dobesedno kakšen dan lahko v vodi? Posušit to zadevo bo težka... Eno je če pada dež po tej zadevi, drugo je, če se namaka...
Aja, še glede akumulacije - po moje jo imajo estrihi dovolj, če pa ne, je tudi v redu. Pač če bi rad hitro segrel, je to možno, ker ni treba greti zidov, bi pa verjetno prišlo do zamika, če bi npr. prezračil celo hišo, ker bi morali zrak ogreti izključno estrihi.
Sicer pa tudi ploščice akumulirajo...
Objave: 553
Teme: 2
Pridružen: Aug 2009
Ocena:
0
Še malo o akumulaciji-dobra sposobnost akumuliranja (zbiranja, skladiščenja) materiala pomeni, da ima sposobnost sprejeti in zadržati veliko količino toplote (v našem primeru). To pomeni, da se tak material počasi ogreje in počasi ohladi. To je za zunanji ovoj stavbe zelo pomembno predvsem poleti, ko material z dobro akumulativnostjo čez dan akumulira zunanjo toploto (je ne spusti v notranjost) in jo oddaja nazaj v okolje ponoči, ko je hladneje.
Zunanji ovoj stavbe naj bi imel tako sposobnost akumulacije, da bi zadrževal toploto pred vdorom v notranjost cca 12ur.
Objave: 3007
Teme: 55
Pridružen: Feb 2006
Ocena:
3
Pa dejmo analitiko na plan:
1. Kapacitivnost
10 m2 opečne stene 20 cm : 1288 kJ/K
10 m2 siporeks stene 20 cm : 473 kJ/K
2. ZVOK in frekvence (oboje brez ometov)
Rw = 47 dB (-1, -5 dB)
Koda:
Siporex 20, Rw = 47 dB (-1, -5 dB)
funichr("91")Hzunichr("93") 100 125 160 200 250 315 400 500 630 800 1000 1250 1600 2000 2500 3150
Runichr("91")dBunichr("93") 33,6 33,4 33,2 33,1 34,5 37,4 40,4 42,8 45,3 47,8 49,7 51,6 53,8 55,7 57,6 59,6
Opeka 20, Rw = 55 dB (-1, -5 dB)
funichr("91")Hzunichr("93") 100 125 160 200 250 315 400 500 630 800 1000 1250 1600 2000 2500 3150
Runichr("91")dBunichr("93") 41,4 41,4 41,4 41,4 43,8 46,3 48,9 51,0 53,0 53,0 55,1 57,0 59,0 63,0 65,0 67,0
Z ometom ima opečni zid 58 dB, siporeks 51 dB
Mislim, da zaključki niso potrebni
Objave: 2816
Teme: 78
Pridružen: Mar 2008
Ocena:
0
Kaj to v praksi pomeni? Da slišiš iz sosednjega prostora pogovor oziroma da veš kaj se pogovarjajo, ne veš pa kaj? So te stvari v splošnem moteče ali ne? lp
|