Splošno > Sam svoj mojster
Vzdrževanje avtomobilskega akumulatorja

Ocena teme:
  • Glasov: 0 - Povprečje: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vzdrževanje avtomobilskega akumulatorja
#1
V teh mrzlih zimskih dneh je za akumulator zelo težko. Mraz mu dodatno jemlje moč. Olje je bolj gosto in za zagon je potrebna večja moč.

Ali ga dodatno kaj polnite? Jaz sem ga čez noč priklopil na polnilec.
Ne vem pa ali je potrebno kontrolirati tekočino, včasih se je dolilvalo destilirano vodo. Kako je s tem pri današnjih akumulatorjih?

Pri enih se niti ne da odpreti čepov. Nekateri pravijo, da se to več ne dela.
Je kdo strokovnjak s tega področja?
#2
Za tiste ki se jih da kontrolirati se natoči destilirana voda, toda ne do vrha(1-1,5cm manj)in se jih nafila...zaprte pa nisem siguren,jst sem mel od bosch pa sem ga isto filal(takrat ob nakupu so mi v trgovini rekl da lahko pa se je obnesel
#3
Akumulatorji zadnje čase so deklarirani "brez vzdrževanja", zato se jih ne odpira in ne doliva destilirane vode.
Če pa že, se pa akumulator najprej napolni, šele nato dolije, nakar pa še enkrat dopolni.
Ko se začne enkrat poslavljat, je treba razmišljat o novem, če hočeš zanesljivo delovanje. Ni tako drag, da bi moral obstoječemu na vsak način podaljševat agonijo in večat možnost da dokončno umre ravno v najmanj primernem trenutku....

Trenutne izjemno mrzle noči pa še ne pomenijo, da akumulator umira.
Tako je občasni priklop na polnilec čisto v redu rešitev, saj je pri povprečnem avtu (mestna vožnja) akumulator že itak poln le napol, v najboljšem primeru na 3/4.
#4
Večina akumulatorjev,ki jih danes lahko kupiš na trgu so zaprtega tipa in ni možno kontrolirati tekočine.Pri akumulatorjih odprtega tipa pa naj nivo tekočine sega nekje 1cm čez celice oz.do nivojske paličice.
V trgovinah z avtomaterialom pa dobiš tudi t.i. vzdrževalec napetosti.Montaža je enostavna saj priviješ dva kabla (+ in -),priklop pa je s konektorjem.
Mislim,da se ga da dobiti tudi v Conrad-u.
#5
Pazite pri polnilcih.
Novi, elektronski polnilci delujejo kot alternatorjeva elektronika in nehajo polniti akumulator, ko je ta poln.
Če priklopiš akumulator na navaden polnilec, ta stalno dovaja enak polnilni tok in ko je akumulator poln, začne vret. Takrat se sproščajo plini, ki akumulator razženejo, če celice niso odprte :evil: .
Torej, že pri dveh vozilih se splača nabava elektronskega polnilca s ceno cca 100 EUR. Dopolnitev je odvisna od števila zagonov in minut dnevne vožnje pozimi.
LP
#6
Vsi običajni avtomobilski svinčevi akumulatorji imajo izvedeno odzračevanje, zato ni potrebe po "odpiranju" celic.

Izjema so akumulatorji tipa VRLA, kateri pa imajo na vsaki celici tlačni ventil in s tem kontroliran tlak.
#7
Zaspanc Napisal:Vsi običajni avtomobilski svinčevi akumulatorji imajo izvedeno odzračevanje, zato ni potrebe po "odpiranju" celic.

Izjema so akumulatorji tipa VRLA, kateri pa imajo na vsaki celici tlačni ventil in s tem kontroliran tlak.
Nisem štromar, se mi je pa pred dooolgimi leti akumulator napihnil in zato ta nasvet. kljub temu pa priporočam odvitje vijačka zaradi kontrole nivoja, ker ponavadi se s strani zaradi umazanije težje kontrolira.
LP.
#8
tudi polnjenje akumulatorja pozimi ni potrebno.... saj je avto dimenzioniran da polne akumulator prek alternatorja... no težava je pri ekstremno kratkih relacijah... kjer pač se več porabi kot dobi..
#9
dannyxp Napisal:tudi polnjenje akumulatorja pozimi ni potrebno.... saj je avto dimenzioniran da polne akumulator prek alternatorja... no težava je pri ekstremno kratkih relacijah... kjer pač se več porabi kot dobi..

Problem se pojavi, če avto par dni stoji pri nizkih temperaturah. Takrat se akumulator močno sprazne, kar včasih ni dovolj za vžig.
#10
Akumulatorji novejše tehnologije (Ca-Ca) kalcij-kalcij imajo prednost pred (Pb) svinčevimi ravno v tem,da imajo izredno nizko samopraznenje in pa malo porabo (izhlapevanje) destilirane vode.Kljub temu je občasno cca. 2x letno priporočljiva kontrola nivoja elektrolita v akumulatorju.Važno je ,da so celice pokrite.Preveč vode ni priporočljivo dolivati saj se pri polnjenju nivo elektrolita dvigne in ,če ni zadostnega odduška lahko pride do napihovanje ohišja akumulatorja posledično krivljenja svinčevih plošč in manjšanje živjenske dobe.
Pri dnevni uporabi vozila akumulatorja ni potrebno polniti.Pri ekstremno nizkih temparaturah se akumulatorju zmanjša zogljivost za cca. 30%,ki jih tudi s polnjenjem (če je akumulator na -15C) ne moremo nadomestiti.Pomaga ,da avto postavimo v garažo.Če imamo v avtu akumulator deklarirane zagonske moči in kapacitete potem more avto tudi vžgati,če ni kakšne okvare na avtu ,ki povzroča praznjenje akumulatorja in alternator deluje .Če v tem primeru avto ne vžge moj nasvet menjaj akumulator.Z leti se mu kapaciteta manjša posledično se tudi intenzivnost delovanja in obremenitev alternatorja povečuje.Ni malokrat primer,da ravno zaradi preobremenitve alternatorja ,ker akumulator nima več zadostne kapacitete pride do okvare le tega,kar je pa lahko bistveno višji strošek.
#11
MartinI Napisal:Večina akumulatorjev,ki jih danes lahko kupiš na trgu so zaprtega tipa in ni možno kontrolirati tekočine.Pri akumulatorjih odprtega tipa pa naj nivo tekočine sega nekje 1cm čez celice oz.do nivojske paličice.
V trgovinah z avtomaterialom pa dobiš tudi t.i. vzdrževalec napetosti.Montaža je enostavna saj priviješ dva kabla (+ in -),priklop pa je s konektorjem.
Mislim,da se ga da dobiti tudi v Conrad-u.

Trdim ravo obratno - večina je klasičnih, le zajem in kondenzacijo hlapov imajo speljano tako, da kaplja nazaj v celice. Zato je vzdrževanje še kako pomembno. Pri večini, kjer ni posameznih pokrovčkov, so le-ti skriti pod skupnim pokrovom, čez katerega je običajno še nalepka, tako da res zgleda kot da mu ne moreš do živega. Pri normalno voženem avtu v 3 do 5 letih nivo pade tudi do polovice, če vmes ni dolivanja, kar pa v bistvu že kliče po nakupu novega akumulatorja.
Vendar pozor - destilirana voda se lahko doliva le v napolnjen akumulator in v malih količinah naenkrat - recimo v povprečju cca pol deci maximalno, potem je treba akumulator spet dopolnit in po potrebi spet dolit. Običajno imajo akumulatorji oznake do kje naj bi segal nivo elektrolita, če je nimajo pa naj bo med pol in 1 cm celic pokrit z elektrolitom.
LP,
Samojed
#12
franci007 Napisal:Akumulatorji novejše tehnologije (Ca-Ca) kalcij-kalcij imajo prednost pred (Pb) svinčevimi ravno v tem,da imajo izredno nizko samopraznenje in pa malo porabo (izhlapevanje) destilirane vode.Kljub temu je občasno cca. 2x letno priporočljiva kontrola nivoja elektrolita v akumulatorju.Važno je ,da so celice pokrite.Preveč vode ni priporočljivo dolivati saj se pri polnjenju nivo elektrolita dvigne in ,če ni zadostnega odduška lahko pride do napihovanje ohišja akumulatorja posledično krivljenja svinčevih plošč in manjšanje živjenske dobe.
Pri dnevni uporabi vozila akumulatorja ni potrebno polniti.Pri ekstremno nizkih temparaturah se akumulatorju zmanjša zogljivost za cca. 30%,ki jih tudi s polnjenjem (če je akumulator na -15C) ne moremo nadomestiti.Pomaga ,da avto postavimo v garažo.Če imamo v avtu akumulator deklarirane zagonske moči in kapacitete potem more avto tudi vžgati,če ni kakšne okvare na avtu ,ki povzroča praznjenje akumulatorja in alternator deluje .Če v tem primeru avto ne vžge moj nasvet menjaj akumulator.Z leti se mu kapaciteta manjša posledično se tudi intenzivnost delovanja in obremenitev alternatorja povečuje.Ni malokrat primer,da ravno zaradi preobremenitve alternatorja ,ker akumulator nima več zadostne kapacitete pride do okvare le tega,kar je pa lahko bistveno višji strošek.

Z vsem se strinjam, le alternator zaradi akumulatorja ne sme iti rakom žvižgat. Alternator bi moral biti (in običajno tudi je) tako močan, da zmore napajati vse porabnike, torej med delovanjem motorja akumulatorja teoretično niti ne rabiš. Drug problem so pa okvare in podobeno - kot sem napisal - vse drži, razen na omenjeno imam pripombo Big Grin
LP,
Samojed
#13
Samojed absolutno je velikokrat razlog za okvaro alternatorja kriv posredno tudi akumulator.Največkrat se zgodi,da po popravilu alternatorja,če ne napolniš akumulatorja pride v prvem trenutku do take obremenitve,da se lahko okvara zaradi preobremenitve lahko takoj ponovi.Sem pa sam videl kaj je naredilo z alternatorjem,ko se je šofer kamijona pripeljal iz Nemčije kjer so mu ukradli akumulatorja.
#14
Odpiranje celic pod skupnim pokrovom zelo hitro privede do lukenj v obleki.

Poleg tega je potrebno na vzdrževanje akumulatorja tudi nekaj znanja. Ne veliko, a večina tega znanja nima.

Koliko se torej splača komu vzdrževanje, da bo akumulator zdržal morda leto dni dlje, naj presodi vsak sam, po tem ko ceno novega akumulatorja razdeli na recimo 3 leta odpovedovanja dvem-trem kofetkom na mesec...
#15
Zaspanc Napisal:Odpiranje celic pod skupnim pokrovom zelo hitro privede do lukenj v obleki.

Poleg tega je potrebno na vzdrževanje akumulatorja tudi nekaj znanja. Ne veliko, a večina tega znanja nima.

Koliko se torej splača komu vzdrževanje, da bo akumulator zdržal morda leto dni dlje, naj presodi vsak sam, po tem ko ceno novega akumulatorja razdeli na recimo 3 leta odpovedovanja dvem-trem kofetkom na mesec...

stvar okusa, volje, znanja, jajc Big Grin
Pred leti sem tako odprl en akumulator, ga nafilal z vodo in štromom, ga nazaj zaprl oz. začepil (dobesedno - s plutastimi štoflci) in se z njim vozil še kake 3 leta, kako je delal/dela pa naslednjemu lastiku pa ne vem :lol:
-----------
LP, R


Skok na forum:




Zadnje novice

Zemeljski plin – udoben, varčen, varen in ugoden
11.10.2019 ob 09:01:30
Zemeljski plin – udoben, varčen, varen in ugoden
Zemeljski plin je vsestransko uporaben energent – v gospodinjstvu ga tako uporabljamo za ogrevanje prostorov, pripravo tople... Beri dalje »
Lumar - na ogled hiši dveh generacij
09.10.2019 ob 11:03:14
Lumar - na ogled hiši dveh generacij
V podjetju Lumar v soboto 12. oktobra med 10.00 in 16.00 uro pripravljajo nov dan odprtih vrat. Tokrat bodo predstavili hiši, ki sta... Beri dalje »
Odločitev, ki zagotavlja zdrav način življenja, udobje in dolgoročne prihranke
07.10.2019 ob 07:59:04
Odločitev, ki zagotavlja zdrav način življenja, udobje in dolgoročne prihranke
Dom je tam, kjer se počutimo prijetno in varno. To je prostor, kjer se lahko sprostimo, odmislimo vsakodnevne tegobe in zadihamo s... Beri dalje »
Otroška soba v mansardi
03.04.2018 ob 18:21:19
Otroška soba v mansardi
Marsikdo reče kaj pa je takega narediti otroško sobo v mansardi. Glavno je, da sobo okrasimo z nekaj junaki iz risank in to je to. Je res, da je to... Beri dalje »