(15.11.2020 ob 17:57)Blue30 Napisal: Torej po domače:
z višjo hitrostjo obt. črpalko dobimo nižjo razliko med DV in PV (ker pač voda hitreje potuje naokoli po sistemu?) in zaradi tega dela TČ manj?
Za ohranjanje temperature v prostoru moraš dovesti toliko toplote, kot jo izgubiš zaradi prestopa skozi ovoj stavbe in ventilacije. Toplota vedno prehaja iz točke, kjer je višja temperatura k točki, kjer je nižja temperatura. Torej, v radiatorje moraš dovajati vodo, katera je ogreta na višjo temperaturo, kot je temperatura prostorov. Vse ostalo, je za ogrevanje prostorov nepomembno.
Radiatorji oddajajo toploto preko površine. Manjša kot je razlike dT na radiatorju večjo toplotno moč ima. Torej pri režimu 40/35 odda več toplote, kot pri režimu 40/30. Večji dT torej lahko pomeni višjo temperaturo vodo, da bo radiator oddal enako toplote. S stališča radiatorjev je torej želja po čim manjšem dT (in posledično višjo hitrostjo OČ).
Pri TČ pa je stvar bolj kompleksna. Da dobiš najboljši izkoristek moraš pri neki konstantni modulaciji spreminjati pretok skozi izmenjevalec oz. hitrost OČ. Lahko bi seveda spreminjal tudi modulacijo in imel konstaten pretok, a je to malce težje izvesti tako ,da bo potek povsem zvezen (običajno se modulacija spreminja korakoma). Sprememba hitrosti OČ pa vliva na oddano moč radiatorjev.
Da lahko ves sistem deluje optimalno je nujno potreben nek vmesni element- dovolj velik zalogovnik. Na ta način TČ deluje svojo OČ kakor želi. Z drugo OČ pa skozi radiatorje zagotavljamo tak pretok, da je dT dovolj nizek in s tem moč radiatorjev ustrezno visoka ob neki temperaturi DV. Na ta način je tudi pretok skozi radiatorje v večini primerov višji in zato ne pride do mešanja vode v zalogovniku.
Hvala za razlago, se čaka na menjavo stare OČ z eno "pametno".
H kateri grelni napravi pa jo boš prigradil? Spremembe modulacije načeloma krmilijo TČ z integrirano TČ. K ostalim je pa vprašanje, če je smiselno kupovat PWM OČ.
Najboljša krmilja krmilijo s PWM signalom tudi sekundarno črpalko. V praksi to pomeni, da usklajajo pretoke v in iz zalogovnika. Tako je preprečeno vračanje proizvedene energije nazaj v TČ.
Problem je namreč v tem, da je v večini primerov pretok na primarni strani (TČ - zalogovnik) zaradi manjšega hidravličnega upora višji kot na sekundarni strani, (Zalogovnik- ogrevalni sistem) pa se del proizvedene energije vrača direktno nazaj v TČ, kar seveda ni želeno, saj zmanjšuje COP. TČ mora namreč za enako temp. radiatorjev delovati z višjo temp.
Pri klasičnih sistemih naj bo zato sekundarni pretok vedno višji od primarnega.
Ne rabiš nobene pametne OČ. Princip delovanja TČ je, čim nižja temp. vtoka, katera je pogojena z površino grelnih teles, hitrostjo obtočne črpalke in seveda konstantno ogrevanje 24 ur brez urnikov. Nižja je temp. vtoka, boljši je COP.
Zakaj je pri radiatorskem ogrevanju zaželjen čim nižji DT je že bilo opisano.
(16.11.2020 ob 09:48)csamo001 Napisal: H kateri grelni napravi pa jo boš prigradil? Spremembe modulacije načeloma krmilijo TČ z integrirano TČ. K ostalim je pa vprašanje, če je smiselno kupovat PWM OČ.
Kronotermovemu adaptu. Vzrok pa je glasnost stare, se slisi v sobo nad kurilnico, ce je na 2. hitrosti.
16.11.2020 ob 21:49 (*Zadnja sprememba objave: 16.11.2020 ob 21:51 uporabnik sašo65.)
(16.11.2020 ob 13:04)some1 Napisal: Evo moji trenutni podatki na toshibi 11kw ht.
zunanja temp. : 8.C
Dv. 33.C
Pv. 32.C
Kondenzacijska temperatura: 31.C
Frekvenca kompresorja: 11hz ( cca. 20% moči )
Moč Črpalke stopnja 5 - 50% . cca. 42w.
pri meni FWHP 11
zunanja 7c
DV 33(manj ne pustim)
PV 31,2
Kompresor na 16% modulacije, manj ne gre
OČ konstantno na 100% 60w
Čas mirovanja kompresorja 12min
1,8 vklop kompresorja na uro zadnjih 15 dni
V hiši zabetoniranih 22,5c
17.11.2020 ob 09:34 (*Zadnja sprememba objave: 17.11.2020 ob 09:36 uporabnik some1.)
Danes spet opazujem tč in opazim, da se kompresor pri zunanji 1.C ugaša.
Podatki so takole:
Zunanja t. : 1.C
Dv: 36.C
Pv: 33.C
Kompresor na cca. 25hz ( cca.40 % moči )
Kondenzacijska temp. 35.C
Temp. Prostora 22.C
Obtočna na 50%
Vse laufa super nato pa se začne pv. dvigovati do cca 35.C in kompresor ugasne. Kakšna je tukaj rešitev, da bi pv držal nižje. Poskusil sem tudi s pripiranjem spodnjih ventilov vendar ni nekega efekta. največji radiatorji ( nizki alu radiatorji v dolžini cca. 2,5metra) imajo vstopno temp. 34.C - iztopno cca. 31,8. radiator pa ima na zadnjem členu temp. 29,8 .C. Radiator je sigurno dobro odzračen. Imam občutek, kot da pri teh starejših alu radiatorjih voda ne zakroži lepo čez cel radiator vendar gre direktno proti povratku. Ali je to možno?
Kakšna ideja kako rešiti, da bi pv bil konstantno nižji?
Kako je lahko PV 33°C, izstop iz radiatorja pa 31,8°C?
Sam imam v kopalnici lojtro in voda iz radiatorja gre v talno ogrevanje. Na radiatorju imam ventil, kateri omogoča določiti, koliko vode gre skozi lojtro in koliko mimo (bypass). Če je tisti ventil povsem zaprt, gre vsa voda skozi lojtro, če pa je povsem odprt, pa gre vsa voda mimo lojtre direkt v talno.
Mogoče imaš tudi ti kakšen tak ventil, in ti gre DV direkt nazaj v PV. Po mešanju vode iz radiatorja pač dobiš to, kar imaš. To bi tudi razložilo, zakaj se ti PV nenadoma dvigne- lahko se zapre kak termostatski ventil...
Zakaj bi imel PV nižji? Dt imaš za zmanjšano moč super, praviš, da ti vse deluje deluje super?
Toshiba je sicer znana po napačnem prikazu temperatur, zato se v 1°C ne zanašaj.
zunanja temp. : 8.C
Dv. 33.C
Pv. 32.C
Kondenzacijska temperatura: 31.C
Tukaj vidiš, da ti prikazuje temp. DV celo nižjo kot kondenzacijsko temp. kar je jasno nemogoče. Če želiš točne prikaze temp. si lahko nabaviš tele termometre.
So zelo točni in ugodni, dobiš v Emporju.
(17.11.2020 ob 09:58)sassapo Napisal: Zakaj bi imel PV nižji? Dt imaš za zmanjšano moč super, praviš, da ti vse deluje deluje super?
Toshiba je sicer znana po napačnem prikazu temperatur, zato se v 1°C ne zanašaj.
zunanja temp. : 8.C
Dv. 33.C
Pv. 32.C
Kondenzacijska temperatura: 31.C
Tukaj vidiš, da ti prikazuje temp. DV celo nižjo kot kondenzacijsko temp. kar je jasno nemogoče. Če želiš točne prikaze temp. si lahko nabaviš tele termometre.
So zelo točni in ugodni, dobiš v Emporju.
Nižji pv bi imel zato, da se mi kompresor nebi ugašal. Ker izgleda celotni radiatorji niso izkoriščeni imam tukaj še malo rezerve.
Gre za tale radiator na sliki. Ko sem pred cca. 1uro delno priprl spodnji ventil je situacija še slabša. Na vhodu v radiator 34.C na zadnjem členu 28.5.C Izhod 31.C.
Če imam oba ventila odrta na full ( tudi pod termostatskim je na full - N ).
je vhod 34,2 zadnji člen 31.5, izhod 32.2.
Sedaj sem dal še obtočno na 100%, da vidim razliko.
17.11.2020 ob 10:11 (*Zadnja sprememba objave: 17.11.2020 ob 10:14 uporabnik sassapo.)
Zakaj bi pa za vraga želel, da se ti kompresor ne bi ugašal??
Ali želiš čim prej pokurit delovne ure, ali kaj?
Če se ti kompresor v tem vremenu ne bi izklapljal, bi pri - 5°C že veselo delovali elektro grelniki!?
Radiator na sliki ni slab, jasno pa zaradi dolžine ne more biti enakomerno segret, če ni konkretnega pretoka skozenj.
(17.11.2020 ob 09:34)some1 Napisal: Danes spet opazujem tč in opazim, da se kompresor pri zunanji 1.C ugaša.
Podatki so takole:
Zunanja t. : 1.C
Dv: 36.C
Pv: 33.C
Kompresor na cca. 25hz ( cca.40 % moči )
Kondenzacijska temp. 35.C
Temp. Prostora 22.C
Obtočna na 50%
Vse laufa super nato pa se začne pv. dvigovati do cca 35.C in kompresor ugasne. Kakšna je tukaj rešitev, da bi pv držal nižje. Poskusil sem tudi s pripiranjem spodnjih ventilov vendar ni nekega efekta. največji radiatorji ( nizki alu radiatorji v dolžini cca. 2,5metra) imajo vstopno temp. 34.C - iztopno cca. 31,8. radiator pa ima na zadnjem členu temp. 29,8 .C. Radiator je sigurno dobro odzračen. Imam občutek, kot da pri teh starejših alu radiatorjih voda ne zakroži lepo čez cel radiator vendar gre direktno proti povratku. Ali je to možno?
Kakšna ideja kako rešiti, da bi pv bil konstantno nižji?
Pozdravljen, sam imam tudi Toshibo... sicer 8kw in do sedaj razen pomikov na krivulji nisem posegal v samo delovanje TČ. Krmiljenje imam preko zunanje temperature... in mi konstantno drži v osnovnih prostorih temperaturo 23,2 .C +/- kake 0,2 .C. Bi te pa prosil, če mi lahko napišeš pod katerimi kodami spremljaš tvoje parametre.... bom še sam čekiral, bolj iz radovednosti. Moj pristop je sicer bolj kot ne... dokler dela tako, da je meni udobno pusti sistem naj dela...