MMatko Napisal:V pogodbi piše, da če izvajalec ne izvrši dogovorjenih del po svoji krivdi v roku, mora plačati kazen 2%o pogodbene vrednosti na dan (cca 220 EUR/dan)pri čemer znesek ne sme presegati 2% pogodbene vrednosti.
Vendar se od primopredaje vsa popravila vodijo kot reklamacije. Tu si pa oni kar jemljejo čas popravil, ki ni nikjer določen (saj jaz nimam teh podatkov)
V pogodbi je navedeno še veliko tega.
Če ti je izvajalec objekt predal v pogodbenem roku - ti pa si ga prevzel - potem o kakih penalih ne moremo govoriti.
Praviš, da ste ob prevzemu objekta naredili zapisnik o dejanskem stanju. Fino. To je osnova za vse nadaljne postopke.
Sedaj je sicer brezpredmetno "pametovati" za nazaj, vendar. če si takrat ocenil, da so NAPAKE tako velike, da ovirajo funkcionalnost objekta - ne bi smel prevzeti le tega in vztrajati z izpolnitvijo pogodbe v 100%. V tem primeru, če bi izvajalec prekoračil pogodbeni rok - bi bil upravičen do zamudnih penalov.
Z dnem prevzema objekta in z zapisnikom o ugotovljenih napakah in pomankljivostih, pa je začela teči GARANCIJA za objekt kot tak in za vgrajene materiale in opremo.
Sedaj poglej v pogodbo pod točko GARANCIJE. Kaj pravi o tem pogodba? Za objekt kot tak in njegove vitalne dele ( temelji, stene, streha, fasada ) velja 10 let-na garancija, za vgrajeno opremo ( strojne instalacije, elektro instalacije ) pa garancije posameznih dobaviteljev.
V končni dokumentaciji, si MORAL prejeti celotno dokumentacijo izvajalca, kjer so vse te garancije in garancijske izjave lepo "pošlihtane" po sklopih.
Glavni izvajalec je dal izjavo in GARANCIJO za celoten objekt, posamezni podizvajalci pa GARANCIJE in garancijske izjave za njihove sklope. Priložena morajo biti tudi navodila za uporabo in "rokovanje" ali vzdrževanje.
Za vsa dela, katera izvajalec opravlja iz naslova "reklamacije" in v času GARANCIJE, velja, da za vsa ta dela prične teči časovna garancija od dneva, ko je izvajalec odpravil napako.
Kot so že predhodniki omenili pa:
- vsa komunikacija z izvajalcem poteka v PISNI obliki
- vedno se pošilja z priporočeno pošto
- na reklamacijo je izvajalec DOLŽAN odgovoriti v 8 dneh po prejemu ( to da ti odgovori, še ne pomeni, da je napaka tudi odpravljena, mora pa v odgovoru natančno opredeliti kdaj in na kakšen način bodo napake odpravili ).
V tvojem primeru pa:
- sestavi kronološki potek dogajanja
- naredi kopijo primopredajnega zapisnika in priloži vse dokumente in navedi vsa dela, ki so bila do sedaj odpravljena
- drži se dejstev ( ne navajaj tvojih občutkov in misli, kaj bi oni lahko - pa niso )
- iz tega pregleda, bo jasno razvidno, kaj ob prevzemu ni bilo OK, kaj so že popravili, in česa še niso
- za napake, katere še niso poskrbeli, jim določi nek razumen rok - recimo 30 dni, pri tem pa realno upoštevaj trenutne koledarske razmere ( lahko ti fasado uredijo tudi pri -15 stopinjah - mislim pa da to ni pametno )
- vse skupaj naslovi na naslov izvajalca ( priporočeno ), "glavi", ali direktno na vodstvo firme, pa posreduj kratek dopis z navedbami glavnih dejstev in podatkov, ter omeni, da si jim takrat in takrat poslal celotno dokumentacijo. ( priporočam / toplo - da jih v osnovi ne napadeš iz vseh topov hkrati, saj bo učinek slab. Malo jih tudi pohvali - saj verjetno niso naredili vsega slabo, odkrito pa jih pokaraj za stvari, katere še niso izvedli )
Vem in razumem, da si trenutno malo "razkurjen" in bi jih najraje "pojedel", ampak za to boš imel še čas - če ne uspeš na lep način.