Lumar Zero Emission Tour
Premierno na ogled mansardna hiša Lumar Primus V podjetju Lumar v četrtek 17. oktobra, med 12.00…
Attack 25-35 DPX lambda - Print verzija +- PodSvojoStreho.net (https://podsvojostreho.net/forum) +-- Forum: Gradnja in obnova (https://podsvojostreho.net/forum/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Energijski viri (https://podsvojostreho.net/forum/forumdisplay.php?fid=18) +--- Tema: Attack 25-35 DPX lambda (/showthread.php?tid=42695) Strani:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
|
Re: Attack 25-35 DPX lambda - T0RN4D0 - 24.1.2016 Drva so nakalana na tanko (z debelejšimi sem takoj ugotovil da so problemi), mešana, največ hrast, gaber, kostanj... Če premešaš je dobro ja, samo včasih pa je stanje tudi čisto ok in je dovolj če peč samo ponovno zaženem. Za izkoristek se ne sekiram kaj dosti, imam viška drv. Bom pregledal malo po nastavitvah danes, če mi bo še uspelo priti v meni :D Re: Attack 25-35 DPX lambda - Hanzi - 24.1.2016 Lepo napisano. Ce pa imas prevec drobiža pa ti pol ure do ene ure po tistem ko zakuris zelo rada pride ogenj v komori spodaj v resonanco (takrat se temperatura precej zniza v IK) , velikokrat tudi ugasne lahko. Potem pa imas "eko kurjenje" kakrsnega sem ze nekajkrat objavil od sosedov. Re: Attack 25-35 DPX lambda - Hanzi - 24.1.2016 Zgornje je kot odgovor na jozkopetarda. V meni prides tako da za eno stevilko povecas "kodo" ko te vpraša Re: Attack 25-35 DPX lambda - krop - 24.1.2016 Mene je tudi ta stvar zaj Pa Sm v nastavitvah se mi zdi dal izklop na tag in sedaj mi pogori do konca. Poslano z mojega Nexus 5 z uporabo Tapatalk Re: Attack 25-35 DPX lambda - T0RN4D0 - 24.1.2016 V nastavitvah sta samo dve opciji za ugašanje, na prvo žogo niti nimata nekega smisla (ena je 02, druga pa TAGal nekaj takšnega). Sem dal na drugo pa da vidimo. :D Re: Attack 25-35 DPX lambda - Hanzi - 24.1.2016 V navodilih piše da nastavis na TAG ce imas poškodovano šobo ali pa mokra drva. Ce ti ostane nekaj oglja je naslednjic lazje zakuriti, pa hitreje zagori. Tako da mene ne moti preveč. Ajd ce ostane cel kup (smrekovine) potem je res brez smisla, predvsem zaradi tega, ker je v zalogovniku kar nekaj manj toplote od predvidene Re: Attack 25-35 DPX lambda - T0RN4D0 - 24.1.2016 Mene moti, ker je že tako relativno majhen nakladalni prostor in potem še četrtina ostane nepogorjenega. Pa recimo če pred službo zakuriš in želiš potegnit čim več iz naklade je malo smotano se malo zatakne in polovica noter ostane. No na tag zadeva zaenkrat kar gori, me zanima kako se bo obneslo vse skupaj. :) Hvala za nasvete. Re: Attack 25-35 DPX lambda - krop - 24.1.2016 Dobro se bo obneslo, meni vse pogori. Poslano z mojega Nexus 5 z uporabo Tapatalk Re: Attack 25-35 DPX lambda - Hanzi - 24.1.2016 Hkrati pa so pri nizki TDP in visokih temperaturah kotla izgube velike preko dimnika. Je bolje pec ustaviti, in naslednjic pozgati tisto oglje. Sporoci pri kateri TDP se bo pec ustavila. Ali je bastavkjena fiksna, ali je nastavkjena neka diferenca med kotlovsko vodo in TDP Re: Attack 25-35 DPX lambda - taubi - 24.1.2016 A ni bolje da se visoka temperature kotlovske vode prenese v zalogovnik? Jaz sem zaporedno k obstoječi elektroniki kotla vgradil dodaten temp.kontroler ki mi na podlagi TDP (pri 95C TDP) izklopi ventilator in črpalko povratka. Pogori vse do konca. Re: Attack 25-35 DPX lambda - Hanzi - 25.1.2016 Ja, ce imas v zalogovniku se nizko. Ce pa imas zalogovnik na 80, lec na 85, TDP pa 100 je pa bokje da stvar ugasnes in tiste pol vedra oglja ostane za jutri, kot pa da ga pošiljaš preko dimnika (in dodatno ohlajas pec s svezim zrakom) . Ce v taki situaciji ugasnes peč, se precej hitro temperatura vode dvigne na 89, ko pec pozene crpalko. In to naredi potem kar nekajkrat, ker vroce oglje in IK imata svojo vztrajnost. Ce pa ju ti hladis s svezim zrakom preko dimnika pa.... Re: Attack 25-35 DPX lambda - taubi - 25.1.2016 citat Hanzi: Ce pa imas zalogovnik na 80, pec na 85, TDP pa 100 je pa bolje da stvar ugasnes.... Totalno mimo. Ko je TDP 100C itak nič več ne gori, pa žerjavica je že v zadnjih izdihljajih. Zgornja kombinacija tvojih navedenih temperatur je idealna da se zalogovnik nafila do 100%. Zato pa imam jaz ugašanje kotla nastavljeno na 95C TDP. Re: Attack 25-35 DPX lambda - aoven - 25.1.2016 Tudi jaz sem na svojem Vigasu 25 LC pred nekaj dnevi zvišal parameter TDP, ki ugasne kotel, na 90°C. Tovarniško je bil nastavljen na 50°C, pri čemer je sicer res ostalo minimalno pepela (oglja pa skoraj nič), sta pa zato bistveno predolgo delovala obtočna črpalka in ventilator, pa tudi zalogovnik se je pri vrhu začel ohlajati. Zdaj mi v nalagalnem prostoru ostaja bistveno več oglja, ki potem naslednjič pogori. Bolje to, kot pa da gre skozi dimnik. Re: Attack 25-35 DPX lambda - Hanzi - 26.1.2016 taubi Napisal:citat Hanzi: Ce pa imas zalogovnik na 80, pec na 85, TDP pa 100 je pa bolje da stvar ugasnes....Se bojim da se bo zalogovnik nafilal na "105%" ce bi pec ugasnil pri 130 TDP ali celo visje. Zakaj? Zato ker bi "pol ure" manj "prezraceval" razbeljeno peč. Tisto razbelitev bi zaprl v peč in bi jo namesto skozi dimnik, poslal v zalogovnik. Spremljaj enkrat temperaturo peci, ko zadevo pregrejes. Od 87 do 88 napreduje pocasi. Pri 88 se ugasne ventilator, potem pa precej hitro raste proti 89, ali celo 90 (odvisno od mase drv ki jo se imas v kotlu). Re: Attack 25-35 DPX lambda - JozkoPetarda - 26.1.2016 Nizek TDP ni tak problem sam po sebi. Ubistvu nižji kot so TDP boljši je izkoristek, v teoriji, zraven je še tretji parameter, ki je temperatura izgorevalne komore, pustimo tega zdaj ob strani... AMPAK. Bistveno vprašanje je kakšen je ostanek kisika v dimnih plinih. Če imaš nizke TDP, in O2 pod 10%, potem je vse ok. V takem primeru je izgorevanje učinkovito. Če imaš nizke TDP in je O2 preko 15%, potem pa je izkoristek v riti. V veliki večini je O2, na koncu ko ostane samo še nekaj oglja zelo zelo visok (18+%) Ves hec je v temu koliko odvečnega zraka segreješ po nepotrebnem. Dokler imaš nizke ostanke kisika, se velika večina zraka porabi učinkovito, izgube zaradi segrevanja odvečnega zraka so minimalne. Kadar pa imaš 15% ostanka O2, pa to pomeni da koristno porabiš samo 25% zraka. In gre veliko energije samo zato, da zrak segreješ iz 0° na 100+°C in ga pošlješ ven čez dimnik. To pa vsekakor ni učinkovito. Za boljšo predstavo, poraba zraka glede na ostanek kisika: Če je O2 0%, porabiš 4,4m^3 zraka na kilogram drv. Če je O2 2%, porabiš 4,9m^3/kg Če je O2 4%, porabiš 5,5m^3/kg Če je O2 6%, porabiš 6,2m^3/kg Če je O2 8%, porabš 7,1m^3/kg Če je O2 10%, porabiš 8,4m^3/kg Če je O2 12%, porabiš okoli 10m^3/kg Če je O2 14%, porabiš okoli 13m^3/kg Če je O2 15%, porabiš okoli 16m^3/kg Če je O2 16%, porabiš okoli 18m^3/kg Če je O2 17%, porabiš okoli 23m^3/kg Če je O2 18%, porabiš okoli 30m^3/kg Če je O2 19%, porabiš okoli 46m^3/kg Če je O2 20%, porabiš okoli 92m^3/kg Zdaj je mogoče bolj jasno zakaj se vsi držijo tistega pravila da naj bi bil O2 okoli 6%. Višek zraka za doseganje 6% O2 je minimalen, okoli 1.5m^3 na kilogram drv. Pa tudi tja do 10% je še vse sprejemljivo... Energija ki jo potrebujemo da segrejemo 1m^3 zraka za 100° je 0,36kWh. Torej ko je izgorevanje optimalno (6% O2), pri vsakem kilogramu drv po nepotrebnem stran vržemo 0,05kWh energije, ampak to je sprejemljiv kompromis, ker vemo da je v primerjavi z 0% O2 izgorevanje bolj temeljito, in dobimo manj CO, manj PM itd... Ko je izgorevanje v zadnjem stadiju, v kurišču je samo še oglje, okoli šobe zeva velika luknja, in je O2 recimo 19%, pa je ta številka 1,4kWh/kg! Ali po domače. Metanje energije z lopato čez dimnik. V resnici je situacija še slabša, ker temperatura v komori pade, izgorevanje v komori postane neučinkovito in izkoristek gre pod 50%. Ko gre O2 preko 15% in proti 20% je najbolje da ventilator kar ugasneš, in oglje skuriš v naslednji rundi. Pa še izgorevanje na začetku naslednjega kurjenja bo veliko učinkovitejše, saj bo oglje poskrbelo za hiter vžig in visoke temperature takoj po začetku kurjenja. |