Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Ta tema je zaklenjena - ne morete urejati odgovorov ali dodajati novih.  [ 2226 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnji  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 149  Naslednji
  Tiskanje

Re: Moja vizija električne mobilnosti
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 08:49 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 30 okt 2015 20:35
Prispevkov: 1094
Fery napisal/-a:
Samo malo!!
Ko bodo EV na mase ... bla bla, bodo cenejši, bla bla...
Zakaj pa niso že danes, na mase? Po tvoje?
Golf, npr., gre lahko na linijo. Za izdelavo je bolj preprost kot ICE, neprimerno bolj.
Zakaj torej ne gredo komplet na EV? In zakaj za boga je tako drag?
Mogoče zato, ker že danes, ko jih v bistvu sploh še ne rabimo v omembe vredni količini, tiščijo cene baterij v nebo. In to z izgovorom, da so surovine težko pridobljive.
Zdaj pa vzdigni ceno povpraševanja za faktor 10 in reci dobaviteljem baterij ali surovin zanje, da jim boš plačal 10x manj za kos. Ker jih boš naročil več, kot so jih sploh sposobni poizvesti.
Se ti zdi to logika današnjega kapitalizma?


Koliko je stal prvi mobitel in koliko stane danes (da o performansah sploh ne)? In ni faktor 10 temvec govoriva maks o gaktorju 2. Kako se to prinese notri z vecanjem ekonomije obsega pa je jasno vsakemu. No skoraj vsakemu. Problem linije (ce poenostavim) je kaj, investicija in posledicno njena amprtizacija. Enako je s stroskom razvoja, ki je dostikrat se precej visji od osnovnih sredstev, ki so dosatno potrebna za realizacijo necesa. Tisti, ki se s to industrijo ali podobno ukvarja zelo dobro ve, o cem pisem.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 08:54 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 30 okt 2015 20:35
Prispevkov: 1094
bvs napisal/-a:
@novitu, oslarija. Dizl je danes čistejši kot je bil pred parimi leti. Problem postajajo tudi bencinarji, ker zvišujejo kompresijo in motorje prilagajajo, da delujejo na bolj revno mešanico. Čez dve leti bodo na tapeti bencinarji in s tem hibridi, sam pravi moment se čaka, narod bo olupjen tako ali tako. Iz ene skrajnosti v drugo. To se nikoli ne konča dobro za za povprečnega človeka!


Zelo povrsno si tole skupaj spravil. Bencinarji imajo problem vse od kar se motorje manjsa in prisilno polni. Cistejsi od diesela so pa se vedno. Na bencinarjih je se prostor za razvoj, medtem ko pri dieselu prebojnih sprememb ni vec pricakovati. Hibridi teh tezav ne bodo imeli ker imajo v osnovi motorje nastavljene za cimmanjse onesnazevanje, vecina ICEjev v hibridih pa ima nisko specificno moc in posledicno drasticno zmanjsan obseg trdih delcev. Pa se in se ti lahko navajam..


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 09:11 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 20 nov 2008 18:19
Prispevkov: 1417
Baterije napredujejo, ampak morda počasneje kot si nekateri tu gor predstavljate, danes smo na nekje 130 Wh/kg, torej v avtu baterija s 40 kWh tehta okrog 300 kg (novi Nissan Leaf). Cena na nivoju celice naj bi se gibala nekje pod 200$/kWh, torej 8.000 € za same celice v avtu.

Če pogledamo druge komponente v EV, lahko vidimo da ima en Toyotin hibrid praktično že vse drobovje (inverter, 2x elektromotor, električno klimo, električne vse ostale porabnike). Danes Yaris hibrid stane manj kot 15k €, pa ima notri še NiMh hibridno baterijo, bencinski motor in vse kar sodi zraven.

Električni Renault Zoe brez baterije (jo dobiš z najemom) pa stane 23k €, WTF?

Mislim da je več kot očitno to da so cene EVjev danes napihnjene in pač odraz ponudbe/povpraševanja, dokler proizvajalci ne bodo povečali proizvodnje pač cene ne bodo šle dol. Ne trdim da imajo proizvajalci na EVjih bajne zaslužke, jih nimajo, ker jih enostavno izdelajo premalo, da bi pokrili razvoj in optimizirali proizvodnjo.

Torej danes smo tam kjer o EVju razmišlja nekje 10% kupcev ali še manj, prodaja je pa nekje na 2%. Večina teh kupcev ki o EV razmišlja želi imeti cenejšo vožnjo, kar je napačno razmišljanje, prodaja EVjev bo resnično stekla ko bo folk ugotovil, da je to enostavno BOLJŠI avto, ekologija in ekonomija s tem ne bosta imeli čisto NOBENE povezave.


Zadnjič spremenil Gasper123, dne 02 nov 2017 09:14, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 09:11 
Specialist
Specialist
Uporabniški avatar
Odsoten

Pridružen: 28 apr 2008 20:43
Prispevkov: 11673
Kraj: Cjirknca je lejpu mejstu, ma kokuši okul dvejstu
Mobitel je takrat nastal in se začel razvijati. Normalen proces.
Baterije se v milijonih oz. v milijardah kosov letno, proizvajajo že leta in leta. Primerjava je mimo, da bolj ne more biti. 16850 akumulator, ki se v glavnem uporablja v avto industriji, je navadna štanca.
Tako da tisti, ki temu sledimo, res ne vemo o čem govoriš.

Le to, ponovno, da nakazuješ, da bo cena padla, kot posledica večjega povpraševanja kot ponudbe. To je pa res nekaj novega.

_________________
Koliko konjev rabiš, da premakneš enega osla!!??
SlikaVerjeli ali ne, 400!!!!


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 09:18 
Specialist
Specialist
Uporabniški avatar
Odsoten

Pridružen: 28 apr 2008 20:43
Prispevkov: 11673
Kraj: Cjirknca je lejpu mejstu, ma kokuši okul dvejstu
Gasper123 napisal/-a:
Večina teh kupcev ki o EV razmišlja želi imeti cenejšo vožnjo, kar je napačno razmišljanje, prodaja EVjev bo resnično stekla ko bo folk ugotovil, da je to enostavno BOLJŠI avto, ekologija in ekonomija s tem ne bo imela čisto NOBENE povezave.
To je to. In ko odbiješ pospeške, ugotoviš, da čisto v ničemer ni boljši. Je pa vsaj enkrat dražji.

ZOE brez baterije realno ni vreden 10 jurjev. Ma kaj 10, še do 5 težko prileze. Ko vzameš motor iz avta, komajda kaj ostane.
Ampak ok, kar naj ga tržijo po toliko in jamrajo, da ni rentabilen zaradi nizkih prodajnih količin. Vse to je del nekega plana. Ki ni popolnoma jasen, če zraven daš politična trobila.

_________________
Koliko konjev rabiš, da premakneš enega osla!!??
SlikaVerjeli ali ne, 400!!!!


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 09:37 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 12 nov 2006 14:08
Prispevkov: 1351
novitu napisal/-a:

Zelo povrsno si tole skupaj spravil. Bencinarji imajo problem vse od kar se motorje manjsa in prisilno polni. Cistejsi od diesela so pa se vedno . Na bencinarjih je se prostor za razvoj, medtem ko pri dieselu prebojnih sprememb ni vec pricakovati. Hibridi teh tezav ne bodo imeli ker imajo v osnovi motorje nastavljene za cimmanjse onesnazevanje, vecina ICEjev v hibridih pa ima nisko specificno moc in posledicno drasticno zmanjsan obseg trdih delcev. Pa se in se ti lahko navajam..


Ja, ja @novitu, ne vem kaj češ dokazat :D ? Po mojem si naiven. Rešitve so, samo so v ladlcu :D ! Ko se potrebujejo, jih potegnejo iz ladlca, razvoj pa gre med tem dalje. Dokler se ne splača, se goni staro tehnologijo. Kdo pa je rekel, da je downsizing prava stvar. Politiki, ker so uzakonili meritev in čeprav smo vsi vedeli, da ni OK. In ne mi rečt, da tehniki niso vedeli kaj se bo zgodilo, samo poslušal jih ni nihče :lol: . Nov Twingo bencinar pri 130km/h spušča v zrak toliko sajastih delcev, da dosega celo EURO normo 2, tj. dizla iz leta 1996 :lol: . http://www1.amzs.si/si/356/2482/Tezave_ ... orjev.aspx
Napredek pri dizlih: Hidria in hladen vžig pri dizlu: http://si.hidria.com/si/o-nas/projekti- ... etail.html
Če hočeš pri bencinarjih zmajšat porabo, moraš narediti motor, ki deluje na bolj revno mešanico ali pa povečaš kompresijo. Druge ni. Torej, hibridi bodo po tvoje požrešni motorji oz. motorji stari 20 let. Tudi za te imamo že načrte. Verjetno celo v Zastavi :mrgreen: . Japajade :lol: , kdo bo pa kupil tak avto, ki bo drag pa še požrešen? In šlo bi še dalje, samo se mi res ne da več :wink:


Zadnjič spremenil bvs, dne 02 nov 2017 09:41, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 09:40 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 22 avg 2012 14:37
Prispevkov: 710
Kraj: Slovenska Bistrica
Ko bo prvi avtomobilski proizvajalec dal na trg električno vozilo za 10 do 12k€ se bo prodaja EV drastično povečala. K temu pa bodo sledili še drugi proizvajalci. Dokler so cene novih električnih vozil večje od malih bencinskih vozil, vsak raje kupi bencinarja. Avtonomija in še posebej ekologija sta tukaj drugotnega pomena.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 09:41 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 20 nov 2008 18:19
Prispevkov: 1417
Fery napisal/-a:
Mobitel je takrat nastal in se začel razvijati. Normalen proces.
Baterije se v milijonih oz. v milijardah kosov letno, proizvajajo že leta in leta. Primerjava je mimo, da bolj ne more biti. 16850 akumulator, ki se v glavnem uporablja v avto industriji, je navadna štanca.
Tako da tisti, ki temu sledimo, res ne vemo o čem govoriš.

Le to, ponovno, da nakazuješ, da bo cena padla, kot posledica večjega povpraševanja kot ponudbe. To je pa res nekaj novega.


16850 uporablja samo Tesla, ostali več ali manj uporabljajo pouch ali prizmatične.

In ne baterije se ne proizvajajo v dovolj veliki količini, to kar je v mobilnih napravah je drobiž v primerjavi s tem kar potrebuješ za avto industrijo. To pa za sabo potegne druge optimizacije pri proizvodnji. Tisti drobiž za baterijo v mobitelu ni dovolj, da bi se kdo bolj potrudil znižat ceno, pri prenosnih napravah je pomembna samo energijska gostota.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 09:43 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 20 nov 2008 18:19
Prispevkov: 1417
Fery napisal/-a:
Gasper123 napisal/-a:
Večina teh kupcev ki o EV razmišlja želi imeti cenejšo vožnjo, kar je napačno razmišljanje, prodaja EVjev bo resnično stekla ko bo folk ugotovil, da je to enostavno BOLJŠI avto, ekologija in ekonomija s tem ne bo imela čisto NOBENE povezave.
To je to. In ko odbiješ pospeške, ugotoviš, da čisto v ničemer ni boljši. Je pa vsaj enkrat dražji.

ZOE brez baterije realno ni vreden 10 jurjev. Ma kaj 10, še do 5 težko prileze. Ko vzameš motor iz avta, komajda kaj ostane.
Ampak ok, kar naj ga tržijo po toliko in jamrajo, da ni rentabilen zaradi nizkih prodajnih količin. Vse to je del nekega plana. Ki ni popolnoma jasen, če zraven daš politična trobila.


"Horsepower cures a lot of problems" :mrgreen:

Ampak ni to edina stvar, vozim hibrida že 6 let in ne nima dobrih pospeškov, pa vedno ko se usedem v Hiluxa vem kaj zna ponudit elektro pogon, več kota samo pospeške.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 09:49 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 20 nov 2008 18:19
Prispevkov: 1417
bvs napisal/-a:
Če hočeš pri bencinarjih zmajšat porabo, moraš narediti motor, ki deluje na bolj revno mešanico ali pa povečaš kompresijo. Druge ni. Torej, hibridi bodo po tvoje požrešni motorji oz. motorji stari 20 let. Tudi za te imamo že načrte. Verjetno celo v Zastavi :mrgreen: . Japajade :lol: , kdo bo pa kupil tak avto, ki bo drag pa še požrešen? In šlo bi še dalje, samo se mi res ne da več :wink:


Se ne strinjam, Toyota ima ene najbolj učinkovitih motorjev v svojih hibridh, dosegajo 40% termodinamično učinkovitosti in to BREZ direktnega vbrizga. Kako čist je tak motor si pa lahko pogledaš na ADAC eko testu:
https://www.adac.de/infotestrat/adac-im ... ug_in.aspx

Da se če se hoče iti v to smer, problem je ker potrošnika BK za emisije, emisije so nekaj kar mora urediti za to primerna institucija in dokler se bo na tem področju iskalo vsako luknjo bodo skoraj VSI motorji z notranjim izgorevanjem svinjali.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 10:02 
Specialist
Specialist
Uporabniški avatar
Odsoten

Pridružen: 28 apr 2008 20:43
Prispevkov: 11673
Kraj: Cjirknca je lejpu mejstu, ma kokuši okul dvejstu
Čakaj malo!?
Primerna inštitucija!? Pod to najbrž misliš birokratske imbecile, ki prepovejo prodajo za 13 let vnaprej, dirigirajo neizpolnjive pogoje za trenutno generacijo motorjev in podobno? Brez da se jim sploh sanja, kaj je uresničljivo.
Lepo je, da se zanašamo na kretenske birokrate, ki s pravljicami upravičujejo obstoj svojega delovnega mesta in prejemanje mojih sredstev za praktično nič dela.

Kako se že piše oni ultra znanstvenik za zeleno energijo v Sloveniji? Smolnikar? Ja, to so predstavniki primernih inštitucij.

_________________
Koliko konjev rabiš, da premakneš enega osla!!??
SlikaVerjeli ali ne, 400!!!!


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 10:02 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 12 nov 2006 14:08
Prispevkov: 1351
@Gašper123, se strinjam s teboj, samo tak avto jaz ne kupim nikoli! V avtu, kjer ni pravih pospeškov sem zelo nesrečen :cry: .
Kupil bi pa tole: https://www.amzs.si/motorevija/v-zarome ... dizelskega


Zadnjič spremenil bvs, dne 02 nov 2017 10:09, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 10:06 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 12 nov 2006 14:08
Prispevkov: 1351
@Fery, jasen tehničen pogled na svet. Bravo!


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 10:27 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 20 nov 2008 18:19
Prispevkov: 1417
Saj nisem nikjer zapisal da primerna inštitucija obstaja, se strinjam da je tu EU pogorela na celi črti.

Problem je ker se tega faila EURO norm zavedajo vsi in se problema želijo lotit na enostaven način, ban vseh motorjev z notranjim izgorevanjem iz središč mest, namesto da bi zaostrili teste in tudi preverjanja na tehničnih pregledih.

Nekateri se posmehujejo američanom in njihovim potratnim avtomobilom, ampak dejstvo je da imajo tam čez zadeve veliko bolj urejene že od 80 let dalje, ko je VW želel tam čez prodajat Golf 1 dizel, v kašnem prepričanju smo takrat živeli v Evropi si lahko preberete v tem starem članku iz leta 1976:
https://www.avto-magazin.si/media/uploa ... diesel.pdf
Povzemi:
"Težave bodo le še z dušikovi oksidi (NOx), ki jih je v dieslovem izpuhu več, kot pa na primer dovoljujejo za prihodnje leto predvideni najstrožji ameriški predpisi"

"Omenimo še saje v dieslovem izpuhu, ki so samo umazane strupene pa prav nič, ker gre za čisti ogljik ..."


Na vrh
 Profil  
 

Re: Moja vizija električne mobilnosti
OdgovorObjavljeno: 02 nov 2017 10:43 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 01 mar 2008 17:24
Prispevkov: 544
Tone napisal/-a:
To bo pomenilo resno spremembo na energetskem trgu, premog bo lahko počasi šel v pozabo.

.


In od kod bo elektrika za filanje igračk? Nemci na veliko gradijo elektrarne na (pazi!) lignit, paneli delujejo 1000 ur na leto, ventilatorji v Nemčiji 2000 ur, resnih hranilnikov elektrike nimamo, o daljnovodih in distribucijskem omrežju je škoda pisati,... od kod in kako?

Se pa strinjam, vsi financiramo igračke za bogate. Prisilno.


Na vrh
 Profil  
 

Prikaži odgovore prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Ta tema je zaklenjena - ne morete urejati odgovorov ali dodajati novih.  [ 2226 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnji  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 149  Naslednji

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: akulp, grega09, nekakbošlo, Popson31 in 30 gostov


Vi ne morete pisati sporočil v tej temi
Vi ne morete odgovarjati na teme v tem forumu
Vi ne morete urejati sporočil v tej temi
Vi ne morete brisati vaših sporočil v tem forumu
Vi ne morete dodati priponk sporočilom

Išči za:
Pojdi na:  
 

 

PodSvojoStreho.net
© 2004 - 2013
Vse pravice pridržane.
Pogoji uporabe.