Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 
  Tiskanje

Zaščita jekla pri varjenju
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 18 okt 2017 21:01 
Pomočnik
Pomočnik
Odsoten

Pridružen: 13 apr 2013 14:06
Prispevkov: 54
Kraj: Zasavje
Živijo!

Izdelujem si lastno varilno mizo. Zadeva bo narejena iz jeklenih nosilcev ter večje 5mm debele jeklene plošče, ki bo služila kot podlaga. Stvar pa je pa v tem, da sem to jekleno ploščo že uporabljal pri varjenju. Med varjenjem obdelovanca se je podlaga seveda skupaj močno segrela (do žarjenja). Pri tem pa sem opazil, da je spodnja stran podlage začela na mestu varjenja rjaveti.

Ali bi lahko zadevo na spodnji strani zaščitil s kakšnim premazom, ki bi preprečeval nastanek rje in bi hkrati bil obstojen pri višjih temperaturah? Mislim, da so industrijske varilne mize zaščitene z železovim nitridom.

Obstaja kakšen namenski premaz?

Hvala za vse nasvete.
lp


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 18 okt 2017 22:04 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 07 apr 2008 10:37
Prispevkov: 5703
Zanimivo. Sam sem vedno izdelal namenske varilne priprave tako, da sem se z varjenimi - vročimi deli izognil stikom s podlago/varilno pripravo. Tak način je v navadi pri serijski proizvodnji. Zaporedje varov je važno, kako bo zvarjenec potegnilo ali ne v kako nezaželeno smer... Glede tega, kam potegne zvar, je potrebno prilagoditi varilno pripravo. Tako s korozijo nisem nikoli imel problemov. Sicer pa: baker...


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 19 okt 2017 20:09 
Pomočnik
Pomočnik
Odsoten

Pridružen: 13 apr 2013 14:06
Prispevkov: 54
Kraj: Zasavje
Zanimivo. Podlago sem uporabljal kot neke vrste ravnilo - nanjo sem s sponami pritrdil obdelovanec, da se pri varjenju ni krivil. Ker pa je med ploščama ogromen prenos toplote, pa se je seveda tudi podlaga močno segrela. Tvoj pristop je seveda ena izmed možnosti, ampak zahteva malce več dela. Jaz varim le za svoje potrebe doma in nimam serijske proizvodnje.

Sicer pa: Baker s časom tudi oksidira na zraku v črni bakrov oksid. 2Cu + O₂ => 2 CuO
Zanimivo bi bilo poskusiti s kašno raztopino monocinkovega fosfata. Slednje se uporabljajo pri korozijski zaščiti jeklenih površin. Ne vem pa kako je s temperaturno obstojnostjo. Glede na to, da je omenjena snov anorganska spojina, predvidevam, da bi moralo delovati.

Bom poskusil, pa poročam rezultate.

lp


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 19 okt 2017 20:17 
Mojster
Mojster
Odsoten

Pridružen: 22 dec 2008 18:42
Prispevkov: 150
Kraj: Slovenija
Lahko pa uporabiš kamen - umetni, granit, marmor,...., samo nežen boš moral biti. Če je ustrezna debelina tudi sile nebi smele biti problem, cena je skoraj zastonj napram ostalim materialom. Lahko ga nalimaš na svojo ploščo, seveda tanjšega.
Nerodno je ker ne prevaja el.toka, lahko ga odkrušiš, ampak to je stvar vsakega posameznika.

lp


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 19 okt 2017 20:43 
Specialist
Specialist
Odsoten

Pridružen: 02 feb 2016 20:35
Prispevkov: 397
ni panike pust pr gmah. pregrel si pa je površinsko želez vezal kisik. zbrus če te moti.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 20 okt 2017 07:44 
Vajenec
Vajenec
Odsoten

Pridružen: 09 nov 2011 15:37
Prispevkov: 38
Če se sekiraš za spodnjo stran - očisti in prebarvaj s toplotno obstojno barvo za peči/dimnike.
Mene bi bolj motilo, da se bo 5 milimetrčkov s pregrevanjem in ohlajanjem sčasoma zvilo do neuporabnosti. Zaresne varilne mize so 'konjske'.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 20 okt 2017 12:11 
Pomočnik
Pomočnik
Odsoten

Pridružen: 13 apr 2013 14:06
Prispevkov: 54
Kraj: Zasavje
Živjo!

cvalsr napisal/-a:
Če se sekiraš za spodnjo stran - očisti in prebarvaj s toplotno obstojno barvo za peči/dimnike.
V bistvu sta obe strani porjaveli, vendar sem zgornjo še nekoliko uporabljal in se posledično ni tako močno poznalo, kot spodaj. Bom preveril za omenjene barve, hvala.

cvalsr napisal/-a:
Mene bi bolj motilo, da se bo 5 milimetrčkov s pregrevanjem in ohlajanjem sčasoma zvilo do neuporabnosti. Zaresne varilne mize so 'konjske'.
Tole sem že tudi imel v mislih, da je stvar pre tanjka. Miza je sicer še v izdelavi tako, da imam še čas kaj spremeniti oz. popraviti. Koliko pa praviš, da bi morala biti debelina varilne jeklene plošče za neko domačo uporabo? Bi 10mm bilo dovolj?

lp


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 21 okt 2017 07:17 
Vajenec
Vajenec
Odsoten

Pridružen: 09 nov 2011 15:37
Prispevkov: 38
"strojništvo.com"
"varilna miza"


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 10 nov 2017 10:59 
Mojster
Mojster
Odsoten

Pridružen: 04 avg 2012 14:20
Prispevkov: 121
Ker ste strokovnjaki, bi kar tukaj še sam nekaj vprašal.
Pred časom sem prodal avtogeno garnituro in manjši inverter. Kot zamenjavo sem najprej razmišljal o nabavi inverterja za MIG varjanto varjenja, ki ima tudi opcijo MMA. Bolj ko sem čital strokovno literaturo vezano za varjenje sem se nagibal k TIG varjanti.
Sam nimam zahtevnega varjenja. V delavnici si izdelam razna stojala in pripomočke za različna orodja. Včasih se pojavi potreba po varjenju tudi barvnih kovin, vendar je to vse v manjšem obsegu za lastne potrebe. Kar se tiče samega izgleda zvara postajam skozi bolj zahteven. Danes je inverterska tehnologija in TIG sistem cenovno dosegljiv že malim delavnicam, zanima me, če je to tudi uporabno. Imam naslednja vprašanja:
1. Pulzni TIG inverter za dobrih 300 EUR in TIG inverter za 1.500 EUR. Oba zračno hlajena. Kaj moram gledati, kje so razlike razen v ceni, ki je očitna.Kako hitro ta inverterska tehnoligija crkuje.
2. Če je ročka zračno hlajena. Koliko časa bom lahko varil predno se bo preveč segrela.
3. Ali se splača dati malo več denarja in kupiti aparat s sinergijskim učinkom, tako da imam vse opcije varjenja: MIG/MAG, MMA in TIG. Tudi ti so v rasponu od 900 EUR in do nekaj 1000.
4. Pri varjenju železa, koliko je TIG počasnejši od MIG (žica in mix Argon-CO2). Če lahkonekdo da približno oceno?
Če sem vprašal kakšno neumnost, oprostite moji nevednosti.

lp Brane


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 10 nov 2017 11:05 
Mojster
Mojster
Odsoten

Pridružen: 04 avg 2012 14:20
Prispevkov: 121
Pozabil sem prilepiti link aparata, s katerim se spogledujem.

lp Brane

https://www.expondo.si/stamos-basic-pul ... 230-v-2009

PS: za isto ceno obstaja tudi 250 A varianta.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 11 jul 2018 11:46 
Pomočnik
Pomočnik
Odsoten

Pridružen: 13 apr 2013 14:06
Prispevkov: 54
Kraj: Zasavje
Bentonit napisal/-a:
Zanimivo bi bilo poskusiti s kašno raztopino monocinkovega fosfata. Slednje se uporabljajo pri korozijski zaščiti jeklenih površin. Ne vem pa kako je s temperaturno obstojnostjo. Glede na to, da je omenjena snov anorganska spojina, predvidevam, da bi moralo delovati.

Bom poskusil, pa poročam rezultate.


Tole je sicer že malo starejša tema ampak bom vseeno objavil rezultate.

V glavnem tisti premaz z monocinkovim fosfatom se je le deloma odnesel. Uporabil sem jekleno ploščico debeline 4mm, ki sem jo na spodnji strani do polovice prekril z omenjeno raztopino, druga polovica pa je ostala nezaščitena. Ko se je stvar posušila, sem na zgornji strani z varilnim aparatom potegnil linijo po sredini ploščice, da je zvar potekal čez obe plasti. Zadevo sem pustil v vlažni kleti več mescev, danes pa poročam rezultate. Skratka rje na zaščiteni strani nisem opazil, na nezaščiteni pa je bilo prisotne le malonkost. Sicer pa se je premaz začel luščiti in odstopati, tako, da verjetno ne bo primeren.


Sicer pa za zaščito: Alu Bronza.


Na vrh
 Profil  
 

Re: Zaščita jekla pri varjenju
OdgovorObjavljeno: 11 jul 2018 12:36 
Mojster
Mojster
Odsoten

Pridružen: 16 dec 2013 19:27
Prispevkov: 192
Tu imaš še nekaj primerov:
https://www.youtube.com/results?search_query=welding+table+cleaning


Na vrh
 Profil  
 

Prikaži odgovore prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: mornarček in 8 gostov


Vi ne morete pisati sporočil v tej temi
Vi ne morete odgovarjati na teme v tem forumu
Vi ne morete urejati sporočil v tej temi
Vi ne morete brisati vaših sporočil v tem forumu
Vi ne morete dodati priponk sporočilom

Išči za:
Pojdi na:  
 

 

PodSvojoStreho.net
© 2004 - 2013
Vse pravice pridržane.
Pogoji uporabe.